Ihanaa saada täältä vahvistusta sille että on täysin normaalia että kasveja on enemmän... ja enemmän! Ja sitä paitsi, eiväthän nämä omat 64 purkkiani ole missään nimessä edes paljon!!
Ruukkuja laskin siis 64, joista viherkasveja 14 purkkia (onnenbambu ja rönsyliljan rönsynippu vesiviljelyssä) + 50 purkkia ns. "viherhuoneessa" talvea viettäviä pelargoneja. Pelargoneista suurin osa on tämän syksyn pistokkaita sekä siemenistä kasvatettuja taimia, eri lajikkeita minulla on vasta 13.
Luulin, että minulla on paljon viherkasveja, mutta ei sentään. Ruukkuja on VAIN 58.
Olen hävittänyt muutamia, ja keskittynyt lähinnä orkideoihin, kuparilehtiin ja Saint paulioihin. Mainitsemisen arvoiset ovat kuitenkin suuret, runsaasti kukkivat Amatsonin lilja ja Valkokäpy.
Kymmenisen viherkasvia löytyy vain tällähetkellä. Pois laskuista pelargonit, jotka talvehtivat viileässä. Samoin kaktukset elävät omaa elämäänsä vintillä, enkä laske niitä tähän kymmenen joukkoon. Tuokin määrä voi pian puolittua, jos orkideat heittävät veivinsä.
Juuri laskin viime viikolla, että löytyy noin 20 lajia, joitakin on useammassa ruukussa. Listasin myös kasvit, mitä haluaisin, ja sitten nousee lajimäärä yli 40. Riemukkainta on se, että tuossa on mukana ainakin 7 kasvilajia joista on saatavilla useita lajikkeita ja joihin ihmisillä on tapana hurahtaa perinpohjaisesti. Saa nähdä mihin tämä vielä johtaa…
Sama täällä MoonRiver. Olen nykyisin huonekasvitoope sillä niitä oli joka paikassa silloin kun asuimme kerrostalossa. Nyt on kiinanruusu,soihtuköynnös, marraskuunkaktus ja puolentusinaa pientä kaktusta. Perennat vie mulla sisäkasveista voiton 6-0.
Oikeastaan vain sitruunat,rahapuut,kahvipensas ja kaktus on minun… ja keväällä kun puutarha harrastus alkoi,nii olen vielä niin innoissani,että sain jotain kasvamaan katsotaan kestääkö kauan… siis jos kysyit minulta