Kuinka monta huone/viherkasvia sinulla

Ihanaa saada täältä vahvistusta sille että on täysin normaalia että kasveja on enemmän... ja enemmän! Ja sitä paitsi, eiväthän nämä omat 64 purkkiani ole missään nimessä edes paljon!! kukkanen naurua

Ruukkuja laskin siis 64, joista viherkasveja 14 purkkia (onnenbambu ja rönsyliljan rönsynippu vesiviljelyssä) + 50 purkkia ns. "viherhuoneessa" talvea viettäviä pelargoneja. Pelargoneista suurin osa on tämän syksyn pistokkaita sekä siemenistä kasvatettuja taimia, eri lajikkeita minulla on vasta 13.

Luulin, että minulla on paljon viherkasveja, mutta ei sentään. Ruukkuja on VAIN 58.

Olen hävittänyt muutamia, ja keskittynyt lähinnä orkideoihin, kuparilehtiin ja Saint paulioihin. Mainitsemisen arvoiset ovat kuitenkin suuret, runsaasti kukkivat Amatsonin lilja ja Valkokäpy.

Pitää korjata tuo aiemmin kertomani määrä. Laskin ruukut, ja niitä on 85 kappaletta. Taisi jäädä nuo santtupistokaspurkit noteeraamatta!

Mulla on reilut 40 ruukkua, talvi verotti taas muutaman huonekasvin

Aina olen aatellut, että mulla on paljon huonekasveja mut noi teidän sadat rehut menee kyl reippaasti yli mun määrästä :smiley:

…nyt minäkin jo kaipaan siirtäjää:-)

Kymmenisen viherkasvia löytyy vain tällähetkellä. Pois laskuista pelargonit, jotka talvehtivat viileässä. Samoin kaktukset elävät omaa elämäänsä vintillä, enkä laske niitä tähän kymmenen joukkoon. Tuokin määrä voi pian puolittua, jos orkideat heittävät veivinsä.

4 kappaletta. Olen huonekasvitoope. Tai ehkä kyllästyin 70-luvulla, kun asuin viidakossa (äitin kaikki huonekasvit).

Juuri laskin viime viikolla, että löytyy noin 20 lajia, joitakin on useammassa ruukussa. Listasin myös kasvit, mitä haluaisin, ja sitten nousee lajimäärä yli 40. Riemukkainta on se, että tuossa on mukana ainakin 7 kasvilajia joista on saatavilla useita lajikkeita ja joihin ihmisillä on tapana hurahtaa perinpohjaisesti. Saa nähdä mihin tämä vielä johtaa… :smiley:

Olipa kiva käydä lukemassa tuota omaa testilistaa, näkyy kyllä muutama olevan menneen talven lumia:(

Sama täällä MoonRiver. Olen nykyisin huonekasvitoope sillä niitä oli joka paikassa silloin kun asuimme kerrostalossa. Nyt on kiinanruusu,soihtuköynnös, marraskuunkaktus ja puolentusinaa pientä kaktusta. Perennat vie mulla sisäkasveista voiton 6-0.

Huonekasveja:

3 Sitruuna"puuta"

2 Rahapuuta

Kahvipensas

Mansikkakaktus

Jukkapalmu

2 Isoposliinikukkaa

Anopinkieli

Siinäpä ne taisi olla…

Miten sää jaksat kastella nuo?

Meiltä löytyy koko talosta peräti kolme huonekasvia.

Oikeastaan vain sitruunat,rahapuut,kahvipensas ja kaktus on minun… ja keväällä kun puutarha harrastus alkoi,nii olen vielä niin innoissani,että sain jotain kasvamaan  katsotaan kestääkö kauan… siis jos kysyit minulta

1. Ja oon kyllä aika varma, että unohdin jotain. :wink:

50 huonekasvia ja lepokautta viettävät amaryllikset päälle.

Tällähetkellä löytyy 19 kpl sisätiloista,en ota niistä kunniaa.Mieheni hoitaa sisäkukat 

Tarkkaa lukua en ossaa sanoa, mut santtuja on jo n. 180 kpl

Onpas  jadetsulla paljon santtuloisia. Mulla taitaa olla kaikkiaan n. 20 huonekasvia.