Kuivuri

nimim. teemaan äsken toisaalle laittama viesti tässä kopiona:

"https://www.tuontitukku.fi/tuote/vihannes–hedelmakuivuri-kuivaa-hedelmat-sienet-vihannekset-ym/6438168088099/
Onko kenelläkään kokemuksia tästä kuivurista? "

Nuu kirjoitti tuolla aiemmin ABC kuivurista että termostaatti lakkaa vanhemmiten toimimasta. Meillä on 25 vuotta sitten hankittu, ahkerassa käytössä (viimeksi eilen kuivasin kukkapenkkien reunoilta metsämansikoita teepusseja varten). Pelaa kuin enkeli, en ole törmännyt hyllynvaihtoilmiöön. Kaikki kuivuu kun ei sullo liian täyteen. 

Oliko joku teistä hankkinut verkkokaupasta hieman isomman kasvikuivurin? Ostin just syyskuussa Tokmannilta uuden sellaisen pyöreän 250W maksimissaan kuluttavan pöhistimen, jossa on ne perinteiset 5 tasoa ja “kansi”. Tuo verkkiksen malli on sellainen, jota arvostelujen mukaan sai aiemmin ite korjata, kun oven lasi irtautui itestään. :wink:

Ströme kasvikuivuri 1000W

+x[quote]
[b]LeonM - 2.12.2021[/b]
Oliko joku teistä hankkinut verkkokaupasta hieman isomman kasvikuivurin? Ostin just syyskuussa Tokmannilta uuden sellaisen pyöreän 250W maksimissaan kuluttavan pöhistimen, jossa on ne perinteiset 5 tasoa ja "kansi". Tuo verkkiksen malli on sellainen, jota arvostelujen mukaan sai aiemmin ite korjata, kun oven lasi irtautui itestään. ;)

Ströme kasvikuivuri 1000W
[/quote]

Ostin viimevuonna, kun oli samanlainen tarjous ja tykkään kovasti. Olen kuivannut paljon kaikenlaista ja tehnyt kuivalihaakin.

Mulla on ollut kolme sellaista pyöreää muovihärveliä ja ne muoviosat haurastuu muutamassa vuodessa, joten halusin metalliritilöillä olevan kuivurin.
Tuo vie aika paljon tilaa ja on mulla ollut apupöydän päällä koko syksyn. Sen saisikin nostaa pian varastoon, kun alkaa kuivattavat tältä satokaudelta loppumaan.

Lasin liimausta on kai parannettu ja ainakin tuossa meidän kuivurissa se on pysynyt paikallaan.

Tuli netissä vastaan seuraava artikkeli, jossa vertailtiin erilaisia kasvikuivureita. Onko kenelläkään kokemusta Steba ED5 -kasvikuivurista?

Ikävä kyllä ihan vieras vekotin ainakin minulle. Itse olen käyttänyt pyöreätä Emaxia. Koska kuivaan eniten suppilovahveroita, on tuo malli ollut sopiva minulle kun siinä ritilälevyt pinotaan päällekkäin. Sienet kun välillä harottavat mikä minnekin, niin pinoamalla ja pistämällä vaikka pienen painon päälle on saanut kuitenkin survottua järkevän määrän kuivuriin. Jos kuivaisin lihaa, hedelmäviipaleita tai marjoja hankkisin varmaan tuon mallisen.
Jos päädyt hankkimaan, kerrothan kokemuksistasi.

Täälläkin ihan markettimalli vaan käytössä.

Kuten tuolla kolme vuotta sitten kirjoitin, kolmannen muoviritiläisen ritilöiden halkeiltua, ostin metalliritilöillä olevan kuivurin. Jos kuivuria tulee käytettyä paljon, niin silloin kannattaa välttää muovirakenteiset .

Minulla on Orakas. Aika iso, kokonaan metallia.

Mullon WMF KITCHENminis kuivuri.
Näihin tarpeisiin riittävä,mukavan kokonen ja minusta tehokas.
Kuivaan lähinnä yrttejä,enoo kokeillu esim. marijoille,sienille tai tomaatille.
Omenat tulee kyllä nopiaa.