Kukkasipulien, mukuloiden ja juurakoiden hankintapaikat

(Kukkasipulit ja mukulat)

Avaan oman ketjun kukkasipulien, mukuloiden ja juurakoiden hankinnoille. Tietoa mitä, mistä, miten ja infoa kuinka homma sujui. Tällainen ketju on joskus ollutkin mutta ei haittaa vaikka nyt joudutaan alottamaan puhtaalta pöydältä, onpahan sitten ainakin tuoretta tietoa tarjolla :+1: .

1 tykkäys

Hei paljonko on yleensä postikulut Dutch Bulbsille ja kauanko on kestänyt postitus? Harkitsen tilauksen tekemistä syksymmällä. Onko kukaan lähiaikoina tilannut?

Olen tilannut Dutch Bulbs´lta ja toimitukset olleet ok.
Verkkosivuilla on lähetyskulut:

1 tykkäys

Kiitos Chali! Ei pahat postarit ollenkaan.
Mun on pakko saada jostain Muscari Armeniacum ”Fantasy Creation” -sipuleita, ja tuolla niitä on halvalla. Tilaan heti, kunhan niitä tulee myyntiin.

Perennojen kohdalla on Suomessa hyviä ostopaikkoja Särkän perennataimisto sekä Tommolan tila. Suomessa kasvatettuja kestäviä lajikkeita.
Unohtamatta kasvien karkkikauppaa, Vakka-taimea.

2 tykkäystä

Ne on vain niin tuhottamon kalliita Suomessa, ulkomailta saa halvemmalla. En ole taimia tilannut ulkomailta, vain siemeniä.

Nyt on elämäni ensimmäinen kukkatilaus tehty! Pistin ranttaliksi ja tilasin satasella Dutch-bulbista, niin ei tullut postikuluja. Tilasin seuraavat tuotteeet:

-helmihyasintti ”Fantasy Creation” 150 sipulia (kyllä, luitte oikein!)

-siperiankurjenmiekka mix, erilaisia 5 juurakkoa

-saksankurjenmiekka mix, erilaisia 10 juurakkoa

-tulppaani mix, erilaisia pinkkejä ja violetteja 20 kpl

-lilja ”Eazy Waltz” 15 sipulia

Mun mielestä satanen näin isosta määrästä tuotteita on aika vähän! :star_struck:

9 tykkäystä

Äsken nuori mies toi ovelle tilaukseni FG:stä :hugs: Mietinkin koska tämä paketti olisi meillä. Tein tilauksen kesällä, oli sellainen ”Early Bird - Free shipping” tarjous ja tietysti piti tarttua kiinni.
Avasin paketin ja tilaus täsmäsi. Hienoja isoja juuria ja paljon silmiä / versoja näkyvissä.
Tilasin Pioneja ja Jouluruusuja.

Mietin miten saisi kaivettua montut näille. Lonkka on ollut todella vihainen jo viisi viikkoa, vanha inhottava vaiva joka uusii epäsäännöllisin väliajoin.

5 tykkäystä

Ihania juttuja! Mä en ole vielä saanut omaa tilaustasi Dutch Bulbista, mutta onneksi on lämmin syksy niin ehtii vielä istuttaa. Tulppaaneille olisi ehkä jopa liian aikaista vielä.

1 tykkäys

Minäkin tilasin sipuleita Dutch Bulbista mutta mitään ei ole kuulunut eikä näkynyt.Mietin pitäisiköhan kysellä niiden perään. Oletko Henni saanut oman tilauksesi ?

Mä sain ilmoituksen, että ne ovat matkalla ja postiltakin tuli jo ilmoitus, että matkalla ovat.
Varmaan parin päivän päästä saan ne.
Oliko sulla mitään arvioitua toimituspäivää siinä tilauksessa? Oman tilauksen yhteydessä ajankohdaksi ilmoitettiin syyskuun loppu. Eli onhan ne pari viikkoa siitä myöhässä.

Toimitus alkaa 25 syyskuuta lukee tilausvahvistuksessa , no odottavan aika on pitkä
ehkä ne sieltä on tulossa

Dutch Bulbin paketti tuli pari päivää sitten! Onpa tässä paljon tavaraa.

Saksankurjenmiekkojen juurakot näyttivät ihan kunnollisen kokoisilta!

Siperiankurjenmiekan juurakot näyttävät vähän pienemmiltä, tässä pussissa on 5 juurakkoa.

5 tykkäystä

Rustassa loput kukkasipulit -50%. Porvoossa oli ainakin vielä hyvin valikoimaa jäljellä.

Ostin kaksi pussia, 6€ /pussi. 60 sipulia yhteensä.

Ämpärikaupassa on -40%

Joka on Tokmanni :bucket: sielhä niitä ämpäreitä jaellaan

Kävin vielä Baukkarissa. Siellä oli loput sipulit osta 4, maksa 3.

Lidlissä ei ole vissiin tänä syksynä ollut sipuleita, vai onko multa vaan mennyt ohi?

1 tykkäys

Kyllä siellä on ollut mutta en ostanut kun ei voi mihinkään enää niitä laittaa.

Mulla taas, Vesimyyrät syö kukkasipulit, :poop:
Sinänsä huonoo, hukkaan heitettyä rahaa :money_with_wings:

Sorruin tänään tilaamaan lisää inkaliljoja ja kannoja Farmer Gracyltä, kun siellä oli koodi ilmaiselle postitukselle.

Ei siellä vahingossa myös kalloja ollut? :thinking: