Kukkasipulien, mukuloiden ja juurakoiden hankintapaikat

(Kukkasipulit ja mukulat)

Avaan oman ketjun kukkasipulien, mukuloiden ja juurakoiden hankinnoille. Tietoa mitä, mistä, miten ja infoa kuinka homma sujui. Tällainen ketju on joskus ollutkin mutta ei haittaa vaikka nyt joudutaan alottamaan puhtaalta pöydältä, onpahan sitten ainakin tuoretta tietoa tarjolla :+1: .

1 tykkäys

Hei paljonko on yleensä postikulut Dutch Bulbsille ja kauanko on kestänyt postitus? Harkitsen tilauksen tekemistä syksymmällä. Onko kukaan lähiaikoina tilannut?

Olen tilannut Dutch Bulbs´lta ja toimitukset olleet ok.
Verkkosivuilla on lähetyskulut:

1 tykkäys

Kiitos Chali! Ei pahat postarit ollenkaan.
Mun on pakko saada jostain Muscari Armeniacum ”Fantasy Creation” -sipuleita, ja tuolla niitä on halvalla. Tilaan heti, kunhan niitä tulee myyntiin.

Perennojen kohdalla on Suomessa hyviä ostopaikkoja Särkän perennataimisto sekä Tommolan tila. Suomessa kasvatettuja kestäviä lajikkeita.
Unohtamatta kasvien karkkikauppaa, Vakka-taimea.

1 tykkäys

Ne on vain niin tuhottamon kalliita Suomessa, ulkomailta saa halvemmalla. En ole taimia tilannut ulkomailta, vain siemeniä.

Nyt on elämäni ensimmäinen kukkatilaus tehty! Pistin ranttaliksi ja tilasin satasella Dutch-bulbista, niin ei tullut postikuluja. Tilasin seuraavat tuotteeet:

-helmihyasintti ”Fantasy Creation” 150 sipulia (kyllä, luitte oikein!)

-siperiankurjenmiekka mix, erilaisia 5 juurakkoa

-saksankurjenmiekka mix, erilaisia 10 juurakkoa

-tulppaani mix, erilaisia pinkkejä ja violetteja 20 kpl

-lilja ”Eazy Waltz” 15 sipulia

Mun mielestä satanen näin isosta määrästä tuotteita on aika vähän! :star_struck:

8 tykkäystä