Hups. Taisin äsken painaa tilausnappia. Tilasin FG:ltä jo viime keväänä ja ainakin osa kasveista on edelleen hengissä.
Pakko oli taas tilata lisää, kun halvalla sai. ![]()
Minä en ole tilannut sieltä maahan istutettavia, vaan juurakkoina talvetettavia ja kaikki paitsi viimevuotiset taarot jatkavat uudelleen ruukutettuina. Taaroruukut jäi mulla viimesyksynä sateeseen ennekuin vein ne varastoon ja se taisi mädännyttää niiden mukulat.
Kaikki talvehtivat. Kokemusta liljoista ja kuunliljoista, tilauksia tehty n. 10. Tänä vuonna tilasin myös jaloangervoja ja syyshortensioita, vasta kaksi tilausta tehty tänä vuonna.
Alennukset vaihtuvat viikoittain, maanantaina-tiistaina.
Kiva kuulla, että FG.n tuotteet ovat “monivuotisia”. Olen tässä itseni kanssa käynyt Jaakobin painia tilaanko ja enkö tilaa. Kun ei tiedä onko edes tarvetta, niin päädyin hillitä itseni. Onhan tässä vielä sunnuntaihin aikaa muuttaa mieltä.
Tilaa vaan, maanantaina tulee uudet alennukset jos menee kuten ennen.
Unohdin mainita, että on kokemusta myös pioneista, tulppaaneista ja narsisseista. Kaikki on olleet hyviä.
Purin kieleeni enkä tehnyt tilausta. Päätin, että nautin nyt ensin näistä, jotka viime syksynä tilasin. Tarjouksia tulee varmasti jatkossakin, katsellaan sitten. Mulla alkaa paikat loppua, turha nyt hamstrata uutta.
Oletko tunnin päästä vielä samaa mieltä? Entä huomenna? En yhtään yllytä. ![]()
Haha! Itseni tuntien en yllättyisi ![]()
Enoo tilannu yhtään pakettia,enkä aio tilata ![]()
Onko kukaan tilannut Luvamaalta?
Sellainen lisäys vielä tuohon aikaisempaan postaukseeni, että DB:lta tilaamani siperiankurjenmiekan pikkujuurakot (5kpl) eivät sittenkään näytä selvinneen. Katsoin ensin, että ovat hengissä, mutta rikkaruohoja poistaessani näin kuolleita juurakon alkuja joten pelkään pahoin, että ne oli siinä.
Syytän toimitusajankohtaa, joka oli aivan liian myöhään lokakuussa, eihän ne ehtineet juurtua. Myös saksankurjenmiekan juurakoista jokunen näyttää vähän huonolta, mutta suurin osa on selvinnyt ja tekee jo uutta kasvua.
Suosittelen tilaamaan keväällä, jotta ehtivät juurtua. Ei tuolla keski-Euroopassa lokakuu ole liian myöhään, mutta kyllä se Suomessa on, eivät selviä talvesta kun eivät ehdi juurtua.
Onko kellään kokemuksia tilaamisesta Lukonilta? Kuolaan heidän kurjenmiekka-valikoimiaan ja naurettavan halpoja hintojaan.
Houkuttelee… ![]()
Olen naureskellut näiden kukkien nimiä. Puhelin kääntää kielen suomeksi. Pussarööty -niminen kurjenmiekka kuulostaa mahtavalta!
Oon oppinnu kantapään kautta että vain kotimaassa myynnissä olevia tilaan.
Ei ne Keski Euroopan lupaukset talavi kestävyyestä piä paikkaansa täälä.
Ihan sama. 22.8 on taas Mustilassa taimipäivät. Voi olla että jotain tarttuu matkaan.
Olen tilannut muutaman kerran. Ne mun kääpiökurjenmiekat on kaikki Lukonilta. Hyvin ovat selvinneet talvista.
Olivatko sitä lajia, mitä pitikin?
Juu, sitä tuli mitä tilasinkin.
Päivänliljojen kuvia tsekkasin etukäteen Googlen kuvahaulla, koska joissakin kuvan värit näyttivät aika kirkkailta.