Meidän tilalla oli kullerot levinneet joka puolelle.
Sitä on monta vuotta aikaa kun olen siellä viimeeksi kävässyt.
Luulen että pärijäävät ihan tavis paikassa.
Itellä perus kukkapenkissä ja leviävät hulluna.Koko päivän paistaa aurinko ja ei sen kostiampi paikka.
Tässä tontilla eioo kosteaa paikkaa muuallaku vesiastiassa.
Mun hankikylvöt ei oo lähteneet kasvamaan. Näyttäs siltä ettei onnistuneet. Niinpä sallalainen kiinnostaa nyt kovasti ![]()
Taimenena istutettu luonnonkullero on eli viimeinen, ei ole vielä koskaan kukkinut. Muoks edelliseen kuvaan verrattuna lehdet on erilaiset, ostetun kasvin kuvallinen nimilsppu on vieressä. Käyn histelemassa, ettei vaan haiskahtsisi kuejenpoljelts..
Meillä on vuosikymmenet ollut luonnonkulleroa, kasvaa hiekkapitoisessa maassa ja kukkii hyvin. Joskus sen viereen alkoi kasvaa kurjenpolvea ja nypin sitä pois vaan kun lopetin sen nyppimisen niin siihen tulikin toinen pieni kulleropuska. Ovat yllättävän saman näköisiä.
Aivan Ihania !
Aattelin ne omani laittaa uuteen tekeillä olevaan pitkään penkkiin syysleimujen viereen. Eiks kävis hyvin yhteen, kukkii eri aikaan ja kumpikaan ei agressiivisesti leviä toisen tontille. Vai ? Se osuus penkistä on oikeestaan lähes valmis, multaa vaan vielä vähän niin pääsee istuttamaan.
Joo,sopii hyvin yhteen ![]()
Onks se oranssi korkeempi? Laittas korkeemman siihen syysleimujen viereen ja matalamman seuraavaks?
Minusta saman korkusia ![]()
Tällanen ihanuus yllätti mut täydellisesti viime kesänä tehdyssä kukkapenkissä. Laitoin sinne joitakin itse kasvatettuja taimia ja viime kesänä taimivaihdossa saatuja. Missään ei mulla oo muistiinpanoissa halaistua sanaa tällasesta kullerosta. Mikä ihana yllätyslahja, mistä lie tulla tupsahtanut - ite sen kyllä siihen oon istuttanut sille paikalle
.







