Aasiankullero selvisi hyvin talven yli evakkopenkissä.
Amerikankullero.
Nykyään näkee kulleroita siellä täällä jotka villinä kasvaa. Meidän tiluksessa pohjoispohjanmaalla ne on levinnyt ympäri pihaa. Tosin en ole käynyt siellä ainakaan 20 vuoteen, koska se on ihan tyhjänä.
Kyllä ennen oli paljon enempi ainakin täällä Lahden seudulla kulleroniittyjä. Nykyään näkee voikukkaa vain. On paikkoja joista lapsuudessa 40-luvulla sai kerätä äidille kullerokimppuja, nyt samat paikat kasvaa vesaikkoja ja kaikenlaista muuta heinää.
Trollius Alabaster. Menin iltatorille ja kotona päätin etten osta yhtäkään kasvia, kun en saa entisiäkään maahan. Tämän kanssa tulin kotiin. En olisi ostanut mitään, mutta kun näin kukkien värin, olin myyty. Jolta ostin, omistaa upean pihan ja hänellä on paljon erikoisuuksia. Valkoista kulleroa ei minulla vielä ollut. :Whistling:
Kullerot selvinneet muutosta ja nyt kukkii.
Aasiankullero
New moon
Toi New Moon on kyllä todella nätin värinen. En edes muista olenko koskaan tuollaista edes nähnyt.
Maatiaiskullero,tuotu minun kotipaikalta.Tämäki meillä juhannuskukka.
Meilläkin kukkii kullerot täysillä. Minusta kaunis laajoina alueina. Aikaisessa on kullerokin. Mitähän kukkii juhannuksena, toivottavasti ei kuurankukkia.
Mikä tekee kulleron lehtiin tuollaisia vaaleita alueita? Tätä esiintyy niin tavallisessa kuin kesäkullerossakin. Eivät kasva toisiaan lähellä ja muissa kasveissa ei samaa ilmiötä ole havaittavissa.
Vaikea sanoa mitä toi on, ei ole minun Kulleroissa tuollaisia. Minunkin Kullero on tuota Sallasta, Tuohilammen rannalta aikoinaan, niillä on melkoista tunnearvoa. Serkkupojan käskin ämpärin ja lapion kanssa mukaan lammen rannalle kaivelemaan ja kyllä pitivät vähän pöhlönä kun tuollaisia kuskaan ihan kotia asti. Niitä kasvoi siellä paljon tienvarsissakin.
Kullero ja torppa.
Toinen, aitan maalaus näkyy taustalla.
Trollius Alabaster on selvinnyt ensimmäisestä talvestaan.
Tämä maatiainen jaksaa ihastuttaa,nykyään kukkii aina vaan aikasemmin.
Oon tuonu nämä kotipaikalta,siksi niin rakkaita.
Aasiankullero on tosi ihanan värinen.
Minun rakkaat
Tämä kasvukausi oli ensimmäinen, kun “rakkaat” valkohäntäkauriit pistivät mökillä poskeensa kullerot. Just viikko sitten katselin noin 20 nuppua pienessä puskassa. No, viikonloppuna nuput oli syöty ja ainoastaan yksi lehtien korkeudella pysytellyt nuppu oli jäljellä ja auki. Voisin sanoa ruman sanan noista höpönassuista. Makkaraksi ja leikkeeksi sopisivat.
Pirkanmaan maakuntaeläin
Cheddar
Lehtien ongelmat jatkuu vieläkin:/
Täällä kullerot kasvaa villinä.
Muistan lapsuudesta sitä, kun asuttiin Oulun läänissä ja meillä kasvoi kullerot kukkapenkissä. Sitten meni monen monta vuotta, kun palasin sinne ja näin kuinka kullerot oli karanneet sinne sun tänne.
Kullerot muuttivat pihaani pellonpientareelta Kuusamosta yli 30 vuotta sitten. Uskollisesti ilmestyvät kukkimaan pihanurkkaukseen edelleen.