Kultaköynnös, Epipremnum pinnatum

Hei, minä haluaisin nähdä kuvia teidän Kultaköynnöksistä, onko muuten Kultaköynnöstä hyvä lannoittaa kahvilla?

Tässä minun Kultaköynnös 28. helmikuuta 2007:

Ja tässä Kultaköynnökseni nyt, 17. toukokuuta 2007:

Omasta mielestäni kasvu on ollut huimaa kevään aikana.

Tässä minun kultaköynnökseni. Haaveilen saavani koko katon täyteen köynnöksiä, odotella pitää :)

Tämän ostin vasta pari kuukautta sitten, oli nätisti vielä kasassa silloin, nyt alkaa rehottaa. kohta ojaan sen kasvamaan vasemmalle ja täyttämään katonrajan... Tuskin maltan odottaa :)

Tässä kirkkaanvihreät lehdet ovat äidiltä pari vuotta sitten saadun kasvin jäänteet, jokin iski siihen nyt kevään korvalla ja toinen pitkä rönsy kuihtui pois. Istutin seuraksi pari kuukautta sitten tuota toista lajiketta. Ja taas odotellaan kasvamista.

tässä mun kultaköynnös.. kasvu on täälläkin ollut hurjaa kevään aikana.. alku vuodesta oli suunnilleen yhtä pieni kuin werron köynnös helmikuussa..

Marjakoo, voi ei, vai ronkeli kasvamaan... Huokaus. Toivoin ostavani nopeakasvuisen ja kivan köynnöksen. Ei auta kuin toivoa parasta siis. Neonilla ja kaverilla on muuten altakasteluruukku, onko se hyvä homma?

Mitä nuo muiden versiot sitten ovat kun noin nopeasti kasvavat?

Kyllä minulla kaikki kolme ovat kasvaneet ihan hyvin. MarbleQueen vaatii hiukan enemmän valoa kasvaakseen kunnolla.
Tässä tavallinen ja Neon. Tavallinen on nykyään kiinnitettynä seinään ja Neon on huonommassa paikkaa jossa se tappaa lehtiänsä kun valo ei riitä. Kuitenkin se lieruu pisin lattioita ja se tarvitsisi kunnon saksi käsittelyä.

Tämä Marblekin liehuu lattialla nykyään

Mitä tuo ketjun alussa mainittua kahvilla lannoittaminen tarkoittaa? Voisiko sitä kokeilla tämän kultaköynnöksen tapauksessa? Millaisessa suhteessa veteen ja kuinka usein?

Niin olen kuullut, että jotkut lannoittaa Kultaköynnöstä kahvin jämillä, tai lisäämällä veteen, mietin vain että uskaltaako kokeilla..

kultaköynnös kellastaa lehtiä.. kellastuneen lehden jossain osassa saattaa olla ruskea läntti.. ei pitäisi ötököitä olla.. mikähän on?

Ensimmäinen arvaus olisi, että on liian pimeää. Toinen arvaus olisi veden määrä joko liikaa tai liian vähän. Kolmas arvaus, että ravintoaineet ovat mullasta loppuneet, eli lisää lannoitetta tai uusi multa.

Kultaköynnös kellastaa "aina" joitakin vanhoista lehdistään. Jos niitä ruskeita länttejä alkaa olla vihreissäkin lehdissä, niin sitten pitää tarkistaa hoitotoimenpiteitä... epätasainen kastelu esim. voi aiheuttaa sellaista.

Vaihdettiin vajaat kolme metriä pitkä kultaköynnös uusiin multiin ja kasteltiin p e r u s t e e l l i s e s t i.

Kahviakin laitoin multaan vähän, sillä ei oo muutkaan kasvit siitä pahaa tykänneet että on ripaus kahvia (huom! käytettyä) mullan seassa.

mulla lehtien kellastuminen&ruskettuminen johtuu poikkeuksetta liiaan suuresta kerta-annoksesta vettä. Tai liian usein toistuvasta kastelusta. Kultaköynnös vihaa märkyyttä. Mulla meni tosi kauan, ennen kuin opin kastelemaan sitä oikein, mutta nyt se sitten rehottaakin hienona.

Mullakin kellastaa alimpia lehtiä, kastelen kerran viikossa, voisin laittaa noita kahvinporoja että saisin ravinteita tuolle, täytyypi kastella vähemmän kerralla.

Voiko kultaköynnöksen kiikuttaa ulos kesällä? Tulipa vaan mieleen... no-jaa

No, mikä ettei, kaippa kultaköynnös ulkona viihtyy kuten muutkin? Itse en voi viedä minnekään, koska ne kiertävät katossa huoneesta toiseen naurua , ovat niin pitkiä jo..

Näin isoksi on päässyt pähkäillessäni millä laittaisin seinään kiinni. Oksat ovat nyt sikin sokin olen nostellut vain riippuneita ylemmäs huh. huh....

mikä ihme on kultaköynnöksellä? voiko olla liikaastelua vaikka en ole paljoa kastellut? kuinka usein ja miten sitä kannattaa kastella? ei ole ötököitä ja ihan terveestä isosta kasvista otin alut.. omani sain jo tapettua ilmeisesti liikakastelulla, on se kumma kun ei se oppinut uimaan vaikka kuinka yritin naurua

Meikäläinen sortui taas ja kaupasta tarttui mukaan tällainen. Ei pystynyt kykenemään jättämään sitä hyllylle kun oli niin hauskan näköinen. Pienen googlailun jälkeen löytyi jonkun sortin lajike nimikin, aika uusi tuotos ymmärtääkseni. Eli tässä ''Hansoti12''

Tuollaiseen sortuisin minäkin. On kaunis,on.

Samoin, tuo on upea sydän Tavallisesta kultaköynnöksestä en tykkää yhtään , mutta tuo on eriasia.