Tänään rohkaisin mieleni ja pyysin tutulta kampaajalta pistokasta upeasta kuparilehdestä, jota olen jo pitemmän aikaa kuolannut. Ja sain kuin sainkin kotiinviemisiä.
Nyt tuo pistokas on vedessä juurtumassa, toivottavasti kukkiikin vielä tänä kesänä.
Kuparilehden voi tökätä suoraan multaankin, vaikka olen minäkin lasissa joskus juurruttanut. Taisi ehtiä kukkiakin siinä lasissa
Samoin oon tehnyt miekin, suoraan multaan vaan.
Mulla on tulossa kukkia molempiin kuparilehtiin, vaaleseen ja tummaan
en mie niitä lajikkeita tiedä...
Kärvistelen täällä Ihaan pihahäppeninkiä odotellessa ja - ja samalla paulastiinan kuparilehtiä. Odottavan aika on piiiitkää.
Samaa häppeninkiä odotellessa minäkin tässä... Toiseen kuparilehteen on tulossa jopa oikein kukkakin, en tiedä mikä näitä huone-eläjiä on vaivannut kun nyt kovin kitsaasti kukkivat.
Kuparilehteni jonka ostin Turun kasvitieteellisestä, tai siis alkuperäisen tapoin ja kasvatin tuon lurpottavista lehdistä. Minulla on myös se tummalehtinen punakukkainen versio juurtumassa(anopilta rötöstetty lehti). Vielä joskus haluaisin sen tumman keltakukkaisen, olikos se ''Suomi* nimeltään?
Voi että! Minkähän värinen on Paulastiinan lupailema kuparilehti, ei meinaa malttaa..
Leijalta tulleet tummalehtiset laitoin suoraan multaan. Muutaman päivän pidin muovipussia löyhästi niiden päällä mutta eivät ehkä olisi edes sitä tarvinneet, niin tomerasti ne on koko ajan töröttäneet. Jopa muutamat pois nyppäämäni alimmat lehdet laitoin multaan ja nekin ovat ihan pirteinä siinä vieläkin..
Eilen pääsi kuparilehteni viimein multaan. Juuria on ollut jo jonkin aikaa mutta ajattelin antaa niiden kasvattaa hiukka lisää pituutta ennen istuttamista. Reippaalta tuo vaikuttaa ja äsken sitä tarkastellessani oli lehtihangasta kasvamassa jo jotain. Liekö haarautumassa vai joko se alkaisi kukkia?
Pirjoh, koitas nyt vaan malttaa. Mulla on kolmea-neljää sorttia kuparilehteä, juurruttelen sulle niistä, mitä ehdin...
paulastiina, sulle juurtumassa neilikakuparilehti. Jos vaikka treffattais siellä ihaan pihalla.
Hieno homma, jutita! Taidanpa vaan olla sulle jo niin monet rehut velkaa, että katsastelen Türiltä sulle jotain korkojen kanssa...
mullakin kukkii paraikaa sama lajike...
Voi perskuta, mie oon tainnu kastella vähän liian innokkaasti tuota kuparilehteäni
Roikkuu ku tiskirätti... Toivottavasti saisin sen vielä elvytettyä. Senverran iso se kuitenki on, tai siis oli....
leija, ota varmuuden vuoksi pistokas/pistokkaita vesilasiin...
pirjoh:lla tosi kaunis kuparilehti, minä kokeilen nyt tällälailla siis tukena kuoritut pajunoksat
Aamulla huomasin, että keltainen kuparilehti on avannut nyt ekan kukkansa. Kovasti on pieni, vai tekeeköhän tämä 'Suomi' vain tällaisia snadeja kukkia?
Nyt vuorossa Liisukalta saamani punakukkainen kuparilehti.
Oi, ihanko oikeasti vaaleanpunainen??? Mulla on vaan niitä kirkkaanpunaisia kaksi erilaista versiota... Paulastiina, huomaatko kuinka ojentelen käpälääni sinne päin...
Ei se nyt kyllä oikeasti ihan noin pinkki ole, salama taisi vääntää väriä, mutta kyllä siitä roikkoja joutaa, jahka on kukkimisensa kukkinut. Pekalle terveisiä!