Kurjenpolven piha näkymiä

Kaunista ja rehevää!!

Olohuoneen ikkunan alla oleva pengerrys. Itsestään kylväytyneitä orvokkeja.

Tällä erää viimeisenä kuvana, vertailukuva kuinka isoksi meindän "vauva" on kasvanut. Lähtee syksyllä kouluun ja poika menee jo 6 luokalle. Oli aika rankkaa siirtää tallainen määrä kuvia kerralla, vaikkei tarvinnut yhtään kuvaa edes käsitellä. Ei ole tullut tehtyä moista vähään aikaan. saako pysty kuvia laitettua tänne oikein päin? Mulla käänty kaikki kallelleen, enkä niitä sitten viitsinyt laittaa ollenkaan.

Kaunista ja rehevää Kurjenpolven pihassa, ja tosi komeita suuria kuusia!

kiitos kehuista. Meidän puolella on yksi iso kuusi ja 3 isoa koivua ja kaikki ne kaadetaan jossain vaiheessa muutaman vuoden sisällä pois, alkavat olla liian isoja pieneen pihaan. vaikka niistä ei toisaalta raaskisi luopua. Onneksi on uusia puita jo hyvässä kasvussa.

Ompas nättiä ja rehevää...kyllä tuolla pihalla on paiskittu hommia, kaikki on niin hyvin hoidetun näköistä.

Hienoa nähdä kuinka on kasvit kasvaneet ja piha tullut valmiin näköiseksi. Koitahan muutenkin pysyä palstalla:)

Kurjenpolvi, olisiko niin, että pystykuvien korkeus ylitti jonkin rajan? - osaisikohan joku neuvoa, minen osaa…

Kiva kuulla sinusta taas pitkästä aikaa! Onpas pihasi rehevöitynyt ja kaunistunut entisestään kovasti.

Mulla on kuvien kassa on sama ongelma, pystykuvat kaatuu kyljelleen. Kyselin siitä täällä jollain palstalla ja muistaakseni Nuu sanoi, että ongelma johtuu kuvanlisäysohjelmasta. Siihen ei auta vissiin kuin kuvien muokkaaminen toisessa ohjelmassa värinpäin josta voisi seurata tässä ohjelmassa kuvien kääntyminen oikein päin. En ole sitä kokeillut, tykkään tehdä asiat nopeasti ja yksinkertaisesti. Harmi vaan kun monta kivaa kuvaa jää laittamatta ongelman vuoksi.

Kurjenpolvi! Todella kaunista on sinun pihallasi… sielläkös olet luuraillut, kun en sinua ole täälläkään juuri huomannut? ;))

Kiitos taas :). On pihalla monta vuotta uutterasti möyhitty ja se on ollut tosi kivaa, jos jonkinmoista pentinkin innoittamaa projektia on pihamme läpikäynyt. Euffis suurin kiire on nykyisin yrittäjän elämä, vähintään 10 tuntia päivässä työn merkeissä, vie niin hyvin mehut, ettei iltaisin oikein enää jaksa muuta kuin huilia. Lasten kanssa on myös ollut viime talvena kaikenlaista ongelmaa, toisellla paha migreeni ja toisella vatsavaivoja (nyt täysin laktoosittomaksi todettu). Kevät oli henkisesti tosi raskas. Päädyttiin pojan kolunvaihtoonkin, kaiken näköisten kouluongelmien takia ja vielä täytyy jännätä, kuinka syksy sujuu. Pienenpi aloittaa ekalla ja isompi vaihtaa koulua ja hyvässä lykyssä saadaan vielä koiranpentukin, joten huh huh. Monta kertaa kyllä harmitti, että kaikki omat jutut ja sosiaaliset suhteet on jäänyt tässä kaiken arjen pyörittämisen keskellä. Nyt lomalla on ihan hyvää aikaa aktivoitua, täytyy tunnustaa, että pari päivää olen ollut ihan toimettomana, kun mies on ollut tuossa porrasprojektissa. Itsellä ei mitään mukavaa projektia päällä. Tytön kanssa maalattiin sentään taulut. Joutenolo tekee kyllä välillä hyvää. On vaan niin tottunut, että täytyisi olla jotain tekemistä :slight_smile:

Niin ne tilanteet vaihtelevat, elämässäkin, kurjenpolvi. Ja hyvä niin! - loppujen lopuksi. Monesti on todella tullut mieleeni, mitä mahtaa maailmaasi kuuluakaan…

Eikö olekin ihanaa nähdä työnsä tulokset puutarhassa! Minunkin mielestäni välillä voi oikein hyvin hengähtää, hyvässä mallissa näkyy projektit olevan.

Euffis kuinka olet itse voinut?

Näin on Nanna, minä ainakin olen pienestä pitäen oppinut nauttimaan oman työn tuloksista, aina ei kuitenkaan onnistu ja sitten onnistumisista iloitaan senkin edestä. Elämä olisi aika tylsää, jos kaiken tekisi joku toinen valmiiksi. Mies sai portaat valmiiksi, tuuletusta. Nyt vielä tekee terasseille portaita ja kärhötuet on kesken ja yhdet isommat kärhötuet suunniteltu “pihaportiksi”. Lisäksi meillä on edelleen autotalli tekemättä. Se suunniteltiin jo viime kesänä, mutta jäis sitten siihen. Nyt suunnittelu alkaa alusta, kun ehkä tehdäänkin vaan varasto/allashuone. Auto ei kuitenkaan ole tallissa, varastotilaa tarvitaan ja uima-allas olisi tosi kiva. Elämäntilanteet ja suunnitelmat muuttuu koko ajan. Ollaan vissiin vähän tuuliviirejä.

kurjenpolvi, löysin ratkaisun kyljelleen kääntyville kuville. käy kurkkaa mun palstalta ohjeet jos et ole ehtinyt sitä vielä ratkaista muutoin.

Kurjenpolvi, kiitos kysymästä! Olen todella voinut paremmin kuin kukaan uskalsi odottaakaan. Tuolla Puutarhuri sairastaa -keskustelussa olen aina ajoittain antanut tilannetiedotuksia. Syöpä kaikkineen ainakin tällä hetkellä ja edelleen (toivottavasti!) katosi sen pitkän syto-kuurin jälkeen ja eiköhän tuon eteisvärinän kanssakin taas opi elämään uusin lääkkeinkin. Siis hymyillen, eteenpäin porskutellen…:))

Tosi kiva kuulla :).

Alennusmyynnistä oli ihan pakko ostaa tämä.

Kukka lähempää. Täytyy ottaa varuiksi muutama pistoka (jos vaan raaskii), jos koko kasvia en saa pysymään hengissä talvella. Normi kiinarit kyllä on menestynyt ihan hyvin meillä, siis sisällä. Kesän aion pitää terassilla.