Kurjenpolvi, Geranium

Tosi hienon Peukaloisen yhdistelmä:) Nyt minäkin haluan jo tuota tummaa. Kurjenpolvet on kyllä valloittaneet ihan tosissaan meikäläisen mielen.

Peukaloinen, mikä kurjenpolvien aarreaitta sinulla onkaan! (Ps.Odotellaan siementen kypsymistä…)

Voi, miten kovasti minua harmittaa. Löysin eilen taas pari punertuvaa kurjenpolven lehteä nyt vähän taaempaa, mitä viime kesänä.

Viime kesänähän lopulta poistin punertumisen kautta kellastuvat kurjenpolvet isosta perennapenkistä, möyhin kovasti maata etsiessäni syytä tälle käytökselle ja istutin uusia tilalle levinnäisistä.



Alue on melko iso ja rumentaa ison kukkapenkin paraatipuolen, mikäli “liian aikainen tuleentuminen” taas etenee, kuten viime vuonna.



Saattaa ehkä olla kyse maan väsymisestä ja esimerkiksi typen puutteesta. Voikohan kurjenpolville muuten antaa tuhkaa?

Minulla myös tummakurjenpolvi tekee tuota, kiinnostaisi tietää mistä se johtuu.Minulla tuo kasvaa kyllä juuri parannetussa maassa, mutta tiedä sitten…

saatatte kasvattaa liian hyvässä maaperässä?

Minä sain tänä vuonna uusia taimia ja niissä myös jo punaiset lehdet ollut hetken aikaa, täytyykin seurailla tilannetta enempi. Ajattelin ettei olisi syytä huoleen, mutta ken tietää?

Eilen pääsi maahan täpläkurjenpolvi, Geranium maculatum '' Espresso'' , kuinkahan tuo menestyy talven, onko kenelläkään kokemusta ?

Myös Espanjankurjenpolvi , Geranium endressii '' Wargrave Pink '' pääsi maihin , katsotaan ovatko vielä ensi keväänä hengissä .

Mulla on mennyt talven yli, joten kai se sinullakin menee :slight_smile:

Tämä pieni kivikossa viihtyvä on sievä.


Oi miten sievä!Onko sinulla noiden taimia tarhalla myös?Slurp,iski himis ;-D

Tuota ei valitettavasti ole.

Onko se peittokurjenpolvi vai mikä?

En oikein tiedä. Paljon pienempi kun peitto.

Yritin kuukkeloida ja luulisin, että on dalmatiankurjenpolvi?

Kiitos vaivannäöstäsi Kurpitsa!Tuo on enemmän minun makuun,kuin juuri hankkimani ‘ballerina’-jotakin kurjenpolvi.Nättihän sekin on,mutta tuo on enemmän makuuni :-).Täytynee alkaa etsiä…

Sailasi, kiva kuulla että menestyy sinulla, kaippa se sitten täälläkin ;-) Onko sinulla kuvaa siitä , jos on, laittaisitko ?!!

Satues, kurkkaa tänne:

http://i67.photobucket.com/albums/h286/sailasi/pihakasveja/tplkurjenpolvi-espresso.jpg



Sain sen vasta viime kesänä ja istutin liian kuivaan paikkaan (ei meillä oikein kunnon märkiä olekaan). Tänä kesänä siirsin pikkuisen varjoisampaan ja toivon sen selviävän ensi talven ylikin.

Kiitos Sailasi, juuri tuo sama on minullakin kasvava kasvi

geranium x ‘Ann Folkhard’, geramium ‘Midnight Reiter’, geranium x ‘Patricia’ (steriili)… erittäin hyviä kurjen polvia ja kaiken lisäksi ‘Ann Folkhard’ ja ‘Patricia’ tuntuisivat molemmat kukkivan jatkuvalla syötöllä ilman, että tekisivät siementä… ‘Midnight Reiter’ on matala,tiivis suklaanruskea lehtinen sinervä kukkainen hyvä talvehtija…

Espanjankurjenpolvi, Geranium endressii