Kurjenpolvi, Geranium

Onko kellään kokemusta jalokurjenpolvesta? Kuinka hyvin leviää, minkälaisella paikalla menestyy jne.?

Miulla on Kibulta saatu “Patricia”. Kasvaa iltapäivän auringossa samoin kun muutkin kurjenpolvet. Puska hieman suurenee vuosi vuodelta. Ei siemennä. Jakopalan voi ottaa keväällä ennen kunnon kasvua juuresta varovasti. Kukinta mahdottoman kaunis ja pitkään.

Kukakohan oli mennyt mun merkkitikkuni siirtämään ;) Hoyabellan kuvan kaltaisen kurjenpolven kohdalla luki harmaakurjenpolvi ja nyppykurjenpolven kohdalla oli vain tyhjää.

Onpa kaunis tuo Patricia!!!

Minusta tämä G. ''Summer Skies'' on kaunein kurjenpolvi.

Tänään ostin nyppykurjenpolven Tirilän puutarhalta. Tosi kauniit lehdet, mutta kukinto ei ole kummoinen.

Sirpulin kurjenpolvi on tosiaan kaunis!

Voi jukra, alan lämmetä kurjenpolville ja tuon Sirpulin kasvin nähtyäni aina vaan enemmän. Nätti.

onko tuo tosiaan kurjenpolvi? Aivan ihastuttava. Aina vaan tulee lisää näitä “voi tuollaisen haluan”-tapauksia

Mä olen ollut myyty näille jo vuoden. Yksinkertaiskukkaiset ovat sellaisia vilpittömän kauniita ja kerrotut, kuten Sirpulin ´Summer Skies´, taas aivan erilailla sieviä. Parikymmentä erilaista on nyt ja innolla odotan osan kukkivan tänä kesänä.

Sirpulin ‘Summer Skies’ on aivan syötävän ihana! Mistäköhän tuollaisen voisi löytää. Pakko saada!

Suomessa ei taida olla vielä missään, itse tilasin 4-5 vuotta sitten ruotsista, mutta en muista yhtään mistä sieltä, pari vuotta sitten meni kovalevy rikki ja sinne jäi kaikki mailit ja linkit :frowning: voisi ehkä hollannissakin jossain olla.

Kauppilalla on tuota “summer skies” lajiketta myytävänä. Muistelin sitä siellä nähneeni, ja kävin vielä luettelosta tarkistamassa.

Tässä, hippasen kallista vain, mutta löytyy kaikki, mitä ikinä voi haluta.

Tuolta vois oikeestaan vaikka tilata jotain.

Tykästyin tuohon Midnight Reiteriin. Olisikin mukava tilata, mutta taitaa kaatua suurin postituskuluihin?

Yhtenä päivänä eräs asiakas etsi omenapuun alle kasvia. Ehdotin kurjenpolvea, johon hän, että hänellä on jo kurjenpolvi:)

Kurpitsapomppivaa hymyä Helpommalla pääsisi, jos noin ajattelisi itsekkin. Eikä olisi tietoinen niistä sadasta lajista joita pihasta ei vielä löydy!

pomppivaa nauruatuo oli hyvä!pomppivaa naurua

Sain taimivaihdossa Miikokselta valkoisen metsäkurjenpolven alun ja nyt se on hukassa. Purkki merkintöineen on kyllä tyhjänä olemassa, kasvia en vaan löytänyt mistään, kun silmäilin penkkejä tänään. Miten voi ihminen istuttaa jotain ja unohtaa sitten, mihin ja milloin. ärtynyt

Taisi tulla uusi lajike kun siemenkasvatin valkeista tummakurjenpolvista taimia. Valkoisia olisin halunut, mutta sinisiä tuli:(