Kurjenpolvi, Geranium

Memuli, Vakkataimesta ainakin pitäisi löytyä.

Vuorelan puutarhalla oli ainakin kun siellä käytiin.

kiitos kiitos kiitos..kieli ulkoa

Perennamyymälä Aaprotissa oli viime kesänä, se on tosin Lokalahdella, vähän kaukana Memulista.

Nyt tuli uskonpuute. Kävin Parat. taimitarhassa kysymässä nyppykurjenpolvea. Kassa sanoi, että ei semmoista olekaan, ja katsoi minua kuin vähä-älyistä. Kuulemma kurjenpolvia voi nimetä ihan miten vain. Hän on ollut X vuotta hortonomina, eikä semmoista ole tullut vastaan. "Tarkoitat varmaan tuoksukurjenpolvea tai jotain muuta, ihan virheellinen nimitys tuo nyppy... Ja tunsin itseni ihan hoo moilaseksi. Siellä on tunnetusti tylyä palvelua, joten se sai jäädä viimeiseksi käynnikseni siellä.
Tätä ennen kävin toisessa puutarhassa (jossa olen käynyt nyt kolme kertaa peräkanaa), tytöt tulivat heti iloisesti vastaan ja ensimmäiseksi kysyivät, tulenko mukaan, kun pitävät täällä pippalot. Sinne kutsutaan vain iloisia ja mukavia ihmisiä (kuten minä öhöm) ja ottivat nimeni ja puhelinnumeroni ylös. Mutta nyppykurjenpolvesta ei sielläkään tiedetty. Naurettiin yhdessä koko nimelle, mutta auliisti olisivat ottaneet siitä selvää. -Mutta periksi en anna.

Lähetä memuli niille 101 googlelinkkiä sanalle nyppykurjenpolvi l. g. renardii.

Seuraavalla kerralla kysy Geranium renardii’ta.

Just tänä viikonloppuna näin ainaki yhellä taimistolla nyppykurjenpolvea että ei se nyt ihan tuulesta temmattu nimi oo :slight_smile:

Nyppykurjenpolvena olen miekin sitä myynyt. Nyt ei valitettavasti ole yhtään myyntipenkissä.

Emo, mulle ei kyllä tullut yhtään osumaa googlella. Haluaisin myös nyppykurjenpolven. Viime vuonna joku ystävällinen penttiläinen (en muista kukaallapäin) pienen alun lähetti, mutta ei sitä vaan maasta nouse, vaikka pari kertaa päivässä käyn tiiraamassa.

muoks. anteeksi, illakko sen lähetti.

Haku suomenkielisiltä sivuilta 101 sivua. Näyttää olevan Särkan perennataimisto, Viherlandia ym Kurpitsan lisäksi, jotka myyvät nyppyä

Jep, löytyi, kun jätin ne kaksi kirjainta välistä pois. Ovat vaan ne taimistot hiukka kaukana.surullinen

Eikös Särkältä saa postimyyntinäkin ?

Juu, taidan ehkä katsastaa nää lähitaimistot ensin. Hinta 6,30 + toimituskulut 10,00+ matkahuollonmaksu + pientoimituslisä 5,00 (jos tilaus alle 35,00)

iiris-kukka, meidän kylällä on myynnissä nyppykurjenpolvea. 5e/kpl. Ja kuljetus hoituisi, jos tuon taimivaihtoon mukanani :slight_smile:

Juu, sanoin myyjälle, että googleta vaikka, sieltä löytyy nyppy. Totesi ivallisesti, että jokainen voi keksiä ihan mitä nimiä vain, hän ei niihin luota, googlesta tulee mitä sattuu, hän kyllä tietää. -Olipa pöljä myyjä! Meinasin kirota ääneen. mfasdkfgagjag-ekrv (kissa taas tämän kirjoitti, sopivaan kohtaan kylläkin.)

-ai niin, myyjä kysyi vähän pirullisesti sen latinankielistä nimeä. Luuletteko, että muistin. Nyt opettelen tuon ulkoa.

Kannattaa sitten todeta yhtä pirullisesti, että olisi ehkä hyvä opiskella alaa pidemmälle kuin vain hortonomiksi!

Hän on nyppy. Essin taimisto niitä ainakin kasvattaa eteläsuomessa, on tukkutaimisto.

(pirullisuus pelastaa planeetan?)