Kurjenpolvi, Geranium

No mutkun se teki juuri tuon yläpuolella olevan kuvan mukaisia kiehkuran näköisiä. Vahingossa huomasin silloin “kesällä” koko kasvin penkissä, kun sieltä jakotaimia tänne tuotavaksi kaivelin.



Olen lajiketta yrittänyt selvittää, mutta todennut sen toivottomaksi, ehkä ensi vuonna onnistuu paremmin, kunhan alku vähän aikuistuu ja saa omanlaisia muotojaan.

Hyvä kun kerroitte tuosta sinkoiluista, taidan lähtä leikkeleen hieman sukkahousua… :slight_smile:

Tarviiko siemenet kylmää itääkseen?

Kipaisinpa katsomaan kirjasta Gardening with Hardy Geraniums (kirjoittanut tanskalainen Birgitte Husted Bendtsen). Hän kertoo itse kylvävänsä helmikuussa ulos purkkeihin - saavat siis jonkinlaisen viileän periodin siinä alkajaisiksi.

Kiitos!

Näyttääkö tämä teistä loistokurjenpolvelta (Johnson’s Blue)? Sellaisena sen sain.

Kun oli tuolla toisaalla juttua että se on steriili, ja tässä siemeniä joita siis juuri tuosta yläpuolella olevasta puskasta keräsin.


Nyt sitten herää kysymys, että onko se ollenkaan loistokurjenpolvi.

Näyttääpä hyvinkin loistokurjenpolvelta. Siemenetkin näyttävät asiallisilta. On silti mahdollista, että loistokurjenpolvena myydään jotakin muutakin hyvin samannäköistä risteymää, joka ei ole juuri tuota tiettyä ''Johnson''s blue''ksi nimettyä kloonia.

Ok mollis, saattaa olla eri lajike.



No, summa summarum, päätän suhtautua positiivisesti asiaan: minulla ihan loistokurjenpolven näköinen kurjenpolvi, joka kaiken lisäksi tuottaa siemeniä! Oikeastaan sehän on paljon parempi kuin kuin steriili Johnson’s Blue=)

Näinhän asia on nähtävä

Tämä G. ''Rebecca Moss'' kukkii kesäkuun lopusta marraskulle asti, ellei ole kovia pakkasia. Toissavuonna oli kukkia vielä joulukuussa. Toivottavasti selviää talven yli, katolta on tippunut lumet päälle.

Toivottavsti 3 vuotias G. ''Summer Skies'' selviää myös.

Tämä kerrottukukkainen idänkurjenpolvi on myös yksi parhaimmista mitä minulla on.

Oohhh, mistä tuollaisia saa?!

Ihania kurjenpolvia Sirpulilla, mistä olet noita saanut?

Rebecan ja idänkurjenpolven olen ostanut muistaaakseni Järvenpään pihapalvelusta ja ‘Summer Skiesin’ ruotsista.

Onkos jollekulle tuttu valkoinen peittokurjenpolvi “whiteknight”? Google ei antanut mitään tietoa. Joku uusi lajike?

G. renardii ´Whiteknights´ näyttäisi olevan olemassa, voi jee, miten suloinen.

Täältä vaikka lisää tietoa ja kuvia.

No höh, sehän olikin nyppykurjenpolvi, sekoilin tuon peittokurjenpolven kanssa. Kaksi tuollaista nyppykurjenpolvea ostin juuri (Whiteknights). Kitoos Merlin :slight_smile:

Osaakos joku neuvoa, mistä täältä Satakunnan alueelta löytyisii taimikauppa, jonka valikoimiin kuulu nyppykurjenpolvi? Ei viitsisi juosta joka paikassa turhaan. Mistäs Miikos sää sen haitkaan? Kysyypi hyvämuistinen..