Tääl ei oo ikänä mitään oikeita aleja epistä.
Täällä on kurjenpolven siementaimia siellä täällä mutta en voi olla varma mikä taimi on mistäkin yksilöstä lähtöisin
Tässä kuitenkin valkoinen peittokurjenpolvi "St. Ola", jota on myös taimivaihdossa ja muissa vaihtajaisissa lähtenyt maailmalle.
Tässä joku ihan tavis mutta kovin kaunis Josko joku tietää ken hän on niin kertokoon
Pellonreunasta (luvalla) napattu keväämmällä.
Haluatteko nähdä TODELLISEN kaunottaren?
Harmaakurjenpolvi ''Ballerina''
Tämä ei leviä riesaksi ja ei tykkää siirtämisestä. Matala ja ah niin kaunis!
Todella kaunis!
Tuo Ballerina on pieni ja sievä Ja varsinainen kaunotar.
Todellakin ihana balleriina
Balleriina on NIIN ihana, mutta minulla kasvaa semmoisessa paikassa johon mustat murkut aina haluaa tehdä pesän. Meinasi jo näivettyä pois ennen kuin älysin muurahaiset… sitten nostin sen ylös ja otin juurakosta maavarsia joista kasvatin uusia taimia. Nyt niitä on useampi, mutta ne vaan ihan kuin taas vähän kituu, kun eivät kasva. Liekö taas muurahaisten käytäviä juurissa… Koskaan ei ole kukkinut semmoisena ihanana pikkupuskana kuin olen nähnyt kuvissa ja muilla. Pöh. Pitäisiköhän luovuttaa tuosta paikasta ja kokeilla jossain muualla. Mutta kun se olisi niin ihana siinä… hyvin näkyvillä kun pihalle tulee.
valuu kuola ku kattelee näitä kuvia hakee kuolapyyhkeen ja pyyhkii välillä leukaansa
Miikosin valkoinen kurjenpolvi on kertkaikkiaan syötävän suloinen ! Toivelistan kärkeen pääsi hän…
St Olaa löytyy täältäkin, se on hyvä leviämään, sehän onkin peittokurjenpolvi, heh heh. Että jos syksyllä taimiturnajaiset niin pyytäkää vaan. Viime kesän taimi jo hyvässä mallissa.
Harmaakurjenpolvi on minullakin pihan ehdoton suosikki! Minun tulee siirtää kaksi puskaa ainakin turvaan, etteivät jää kuusen oksien alle.
Poppius, oletko kokeillut sitä keskipihasi kivikkopenkkiä? Minusta siinä olisi hyvä paikka harmaakurjenpolvelle.
nyt alkoi sitten geranium- pakkomielle. eikä niitä olekaan kuin muutama sata?
viherpeippo, noin neljä sataa - se ei ole varmaan mikään ongelma. Aina voi valita ne, jotka eniten miellyttää. Toisin kuin kaveri, joka päätti oikein todella kerätä tyräkkejä koko sarjan. Tutkiessaan sukua hän löysi niitä aina vain lisää. Lopulta hänelle paljastui, että niitä on oikeasti joitakin tuhansia, en muista kaksi vai kolme tuhatta.
Ballerina on minullakin aivan ehdoton suosikki. Positiivinen yllätys oli G. tuberosum, joka on nätisti kukkinut jo jonkin aikaa. Mä luulen kyllä, että nää myytiin sinisenä, mutta tällä kertaa väri ok.
Kurjenpolvet alvkavat kukkia tässä tarhakurjenpolvi ''Rosemoor'' luonnossa on paljon tummempi.
Idänkurjenpolvi ''Plenum''
Metsäkurjenpolvi ''Album''
Tummakurjenpolvi ''Album''
Tällä reppanalla on äiti valkoinen ja isukki tummakurjenpolvi ja lapsesta tuli sitten tälläinen puolet kumpaakin.
Voi vitsit kuvat tuli huonolaatuisina, kun en huomannut että oli pakkaus liian isolla.