Kurjenpolvi, Geranium

Sirpuli, ei tuo mun silmään mitenkään reppanalta näytä, nätti on!

Mistä sie Sirpuli erotat nuo geraniumit vai onko siulla nimilaput heillä? Kyllä ovat kauniita! Miulla on kasvamassa tuota tummakurjenpolvea, mistäköhän sain alut…

Aivan ihana toi Metsäkurjenpolvi ‘‘Album’’, pitäisiköhän minunkin alkaa harrastamaan kurjenpolvia…

Tuollainen valkoinen metsäkurjenpolvi kasvaa hullunringillani ihan luonnostaan, juuri tänään sen huomasin.

Metsäkurjenpolvi on hyvä, kun pysyy napakkana pystyssä ja valkeassa on aika hyvän vihreät lehdet.

RitvaL, tietokoneella kaikkien kukkien nimet, mutta yleensä tiedän mikä on mikäkin, varsinkin silloin kun kukkii, joskus menee pähkäillessä kun muisti pettää. Metsäkurjenpolvi on ihana, kestää hyvin pystyssä ja kukkii runsaasti ja aloittaa kukinnan heti alkukesästä kun muut ei vielä kuki.

Sand, en ole kokeillut, mietinnässä on ollut, mutta kun on “vähän” ahdasta siinä…

puhetta voi mahotonta, miten hienoja polvia! Mää tahdon ny noita lissääkieli ulkoa. Kaikensorttisia. Tummakurjenpolvi ja metsäkurjenpolvi, nuo nimet pitää iskeä takaraivoon, kun olen niin hatara näissä nimissä.

Kylläpä on kaunis tuo valkoinen metsäkurjenpolvi. Minä tykkään kurjenpolvista.

Vielä yksi kuva intoa lisäämään, G sanguineum var. striatum.
Tämä kyllä muutoin menee pitkin markkia eli kasvutapa rönsyilevä.

Nätti on Tämän kevään hankintoja tuo mulla, kukkia ei vielä ole.

Merlinen “polvi” on herttainen, kaunis väriltäänkin.

mitä on tuo luonnossa kasvava kurjenpolvi, jota täällä on tienvarret täynnä?

Olisko metsäkurjenpolvi?

Aivan ihana tuo Merlinin kuvan kurjenpolvi.

Eipä onneksi jäänyt kesäkukaksi tämä Geranium sessiflorum f nigricans. Viime kesäisiä kylvöksiä ja näkyy menneen talven yli ihan ilman mitään suojauksia. Jotenkin tämä on niin söötti....

Onpas kiva, piti ihan googlettaa että onko tosiaankin noin tumma kuin kuva ja nimensäkin antaa ymmärtää :wink: Mistä löysit siemenet?

Seemnemaailmasta. Ja tänä keväänä tein uusintakylvöt kun pidin aika itsestään selvänä, että eihän sieltä enää noita nouse…

puhetta Onpas upea! Vai noin vain kylvetään ja noin komeita tulee, huh huh. Taika se on noissa siemenkylvöksissä, minä en onnistuisi. Hieno hän on, aivan mahtava kerrassaan.

Upea kurjenpolvi annettilla!