Minäkin päätin kokeilla kurjenpolvien kasvatusta ja kaivoin tällaisen luonnonlajin kyläpaikan villiintyneeltä pihalta. Luulen että se on metsäkurjenpolvi. Jostain syystä olen luullut metsäkurjenpolvia kaksikotisiksi, mutta ei minun kasvikirjassani mitään sellaista sanotakaan. (Salamavalolla otetut kuvat ei onnistu sitten koskaan, täytyy kattoa jos huomenna saisi otettua paremman kuvan jonka kehtais laittaa suurempanakin.)
Kukinta oli kuihtunut yön aikana. Mahtaako se kukkia uudelleen jos leikkaan kuihtuneet kukat pois? Lehdistä kuitenkin parempi kuva, mielestäni on metsäkurjenpolvi.
Näyttää metsäkurjenpolvelta
Täällä alkavat kans kukkimaan.
.
.
Idänkurjenpolvi sinisenä kukkii juhannuksena.
Valkoinen idämkurjenpolvi, takuuvarma kasi joka tosin siemntää muttei leviä juuristollaan. Tätä laitoin perinnekasvien siemenkirjeeseen.
Ihana!! Onko kaikki idänkurjenpolvet ton värisiä, vai onko eri värejä? Myydäänkö siemeniä normi puutarhaliikkeissä? Tahtoo, tahtoo!
Väärä palsta, mutta yksi asia, joka ärsyttää tosi paljon: Kaupassa ja muualla kun ostaa taimia, ja myyjä sanoo “joo tämä on sininen” ja se onkin violetti!
Sininen EI ole sama kuin violetti!
Valtsu, onko tarkempaa nimeä siniselle ihastukselle? Katsoin nimittäin täältä kuvakortista, ja niissä oli ihan eri näköinen (värinen + mallinen) kukka! Tuo kukka on niin kaunis!
Haluaisin tietää tarkan nimen, ettei tuu taas virheostoja siementen ja taimien kanssa. (Violetteja ja keltaisia kukkia on pihalla siihen nähden aika paljon, että tieten tahtoen en ole kumpaakaan väriä hommannut!)
Yhdyn annesurfin kysymykseen idänkurjenpolvesta. On se niiiiiiiiin kaunis. Minen ala, olen ihastunut kurjenpolviin(kin).
Näitä ei taatusi ole myytäväna, ei sinisiä eikä valkoisia, ovat kai ikivanhaa maatiaiskantaa mainaripaikkakunnalta ja kasvavat mökilläni nykyisin jäykässä savimaassa ihan itestään.
Keräsin siemeiä -91 vuonna vanhan tontin pihalta, jonne lapseni oli tehnyt päiväkodin kanssa retken!!! Kun 4 vuotiassanoo, että äiti lähe kattomaan hienoa kukkapaikkaa, niin pitihän sinne lähteä. Monen mutkan, käännöksen ja tienylityksen jälkeen paikkakuntaa tuntematta en voinut kuin kulkea perästä ja ihastella lapseni suuntavaistoa ja silmää kauniille kukille. Kerään siemeniä teille talteen, ei voi tietää tuleeko niistä sinisiä vai valkoisia... Lähetelkää ylsäriä, tää on vissiin 2009 ensimmäinen siemenkirjeen alku!
A.i.k.a toi mulle tätä ihanuutta viime kesänä! Peittokurjenpolvi lienee? Niin kiitos vielä!
naapurini käveli pihani ohi ja varoitti minua: "minullakin kasvaa "KURJENPOLVEA" pihassa, varo sitten, se valloittaa koko penkin. en viitsinyt kysyä, että mitä kurjenpolvea...
Ei naapurilla pahasti heitä =D, tarhakurjenpolvi ainakin kylväytyy hulluna ja luonnonkannat samoin.
tottahan tuokin
Mrs Kendall Clark (nämä on kyllä tuolla mun kuvagalleriassakin, mutta jos joku haluaa nämä poistettavan sen takia, niin ilmoita)
Rozanne
Johnsson's Blue
Älä ihmeessä poista, täältä ne löytää kätevästi Kun katselee uusia must hankintoja =D