Mullakin Rozanne on levinnyt ja täyttänyt koko rinteen, ihan hissukseen. Kukkii edelleen täysillä.
Jalokurjenpolvi Patricia piti kesälla parin viikon paussin kukinnassa, uskomaton kasvi.
Suosikki-verikurjenpolvi, pallomaisesti kasvava Max Frei ja läheisyyttä hakeva nukkapähkämö. Kesällä en huomannutkaan, että olisivat näyttäneet noin herttaiselta pariskunnalta.

Yksi ahkerimmista kukkijoista on ‘Rose Clair’.
ostin äsken Geranium bohemicum Orchid Bluen siemeniä ja nyt jo pähkäilen josko se säilyisi talven sisällä pelargonien kanssa
Kaksivuotinen kirjallisuuden mukaan eli kuolee kukittuaan, mutta on sen verran nopea, että kukkii ainakin mulla ekana kesänä edellisvuoden kylväytyneistä siemenistä eli käyttäytyy yksivuotisen tapaan. Aivan ihastuttava kukka!!!
Ja mie kun meinasin ostaa noita siemeniä Seedaholicilta, mut en sit ostanut just kaksivuotisuuden takia. Nyt harmittaa.
Kuinka ovat talvehtineet muiden Geranium maderenset, ne joita viime keväänä ja syksyllä lähettelin? Minulla meni lämpimässä ikkunalla kaksi oikein hyvin talven yli ja nyt kasvavat täyttä häkää. Vapuksi saavat muuttaa jo kasvihuoneeseen ja sieltä sitten pihalle.
Minulla oli kellarissa talven. Kaikki muut sielä säilyivät hengissä, mutta tuo ei.
Eipä kyllä tullut mieleenikään yrittää huonetilassa talvetusta. 
Minulla talvehti ulkokuistilla (10C). Silloin tällöin pikkasen vettä pirskautin. Nyt on ollut kuukauden sisällä ja on voinut erinomaisesti ja tehnyt kaiken aikaa uusia lehtiä.
Sitten yhtäkkiä lehdet alkoi lurpattaa. Kokeilin ruukun painoa ja totesin, että nyt taitaa multa olla liian märkää ja painavaa. Otin toissapäivänä kasvin ruukusta, pidin sitä vrk:n ihan paljain juurin ja muutin uuteen ruukkuun ja uuteen ilmavaampaa multaan. Lehtiä suihkuttelen ahkeraan ja luulen sen kyllä selviävän Uusi lehtikin on taas kasvamassa.
Pari kirvaa näyttää siinä silloin tällöin asustelevan, mutta napsaisen ne aina sormin pois. En ole edes mäntysuopaliuosta tohtinut sumuttaa. Tutkin kasvin tarkkaan joka päivä, niin kirvat tulee tuoreeltaan napsastua pois.
Voi harmi Myskis. Tuo maderense kestää ilmeisen hyvin kuivuutta, koska ne minun talvehtineet oli todella huonossa, kuivassa ja pienessä mullassa, josta kasteltaessa vesi vain hulahti aluslautaselle. Kuukausi sitten säälistä vaihdoin kylvömultaan joka sekin kuivahtaa aika helposti. Voisin huitukka kuvitella, että liika märkyys juurikin on saanut lehdet nuupottamaan.
Kestää ja kestää kuivuutta =/ =( En noita kellarissa olevia hirmusesti kastele talven aikaan ja mietinkin oisko tuota sitten pitänyt enempi nimenomaan kastella. Pah, harmittaa kyllä. Toivottavasti toiset onnistuitte paremmin.
Tämmösiä nää talvetettavat on, ihan arpapelillä mennään
Minä kun ajattelin, etten varmasti saa noita talvehtimaan kun ei ole kunnon tiloja, ainoastaan talouskellari ja ikkunalauta. Oikein ovat olleet viime kesästä asti huonolla hoidolla ja vähällä huomiolla ja silti porskuttavat. Ehkä se pimeä talvetuspaikka oli sitten tuolle sun ykilölle se ratkaiseva tekijä (harmi juttu mun maderenseille, koska niiden paikka ensi talvena on juurikin tuo meidän kellari…)?
No aivan
Se pimeys sen varmaan sit tappo. En kyllä oikeen muuhun usko.
Ehkä hieman pahaa mieltä lohdutti Viherpeukulta tilatut rusokurjenpolvet.

Keltalehtinen kurjenpolveni.
Harmaakurjenpolvi aloitti jo kukinnan.
Nyppykurjenpolvi aloittelee ja vieressä koristemansikka Pink Panda kukkii koko kesän.
Nyppykurjenpolvi Philippe Vapelle 
Tuoksukurjenpolvimätäs.
Rusokurjenpolvi alotti varovasti myös kahdella pienellä kukallaan