Kurjenpolvi, Geranium

Myymälässä oli ne muut hujopit kukassa ja sehän pisti heti silmään. Valitsin itselleni sitten kukkimattoman, mutta selvästi hyöteämmän taimen. Kukkii sitten vaikka vuoden kuluttua. Mutta upean värinen kukka!

Tämä tarhakurjenpolvi hurmaa minut joka vuosi. Harmi vain, että en osaa millään vangita kamerallani sen oikeaa värisävyä. Se on ihastuttavan sininen, sellainen huuruisen upea. Ja kukkii tosi runsaasti.

Kurjenpolvi 1

Tässä on värit ihan turhan pliisut, mutta laitetaan paremman puutteessa tämä.

Kurjenpolvi 2

Vielä yksi kuva tästä.
Kurjenpolvi 3

Tämä neidonkurjenpolvi on myös kiva.
Neidonkurjenpolvi

Tuoksukurjenpolvi
Tuoksukurjenpolvi

Ollaan Illakon kanssa ihastutttu samaan kurjenpolveen, tuo on minunkin ehdoton suosikki, aivan mielettömän ihanan värinen. Olin tyytyväinen kun totesin sen leviävän itsekseen siementämällä, jes!

Talvehtiiko tuoksukurjenpolvi normaalisti vihreänä vai sattuiko meille jotenkin outo talvi ja kasvi?

Minulla on ollut se käsitys, että tuo tarhakurjenpolvi ei lisäänny siemenestä? Ilmeisesti minun käsitykseni on iskostunut tuohon kurjenpolveeni, koska se ei ole tehnyt yhden yhtäkään siementaimea. Olen vain jakamalla lisännyt sitä. Tai sitten sen siemenestä tulee niitä tavallisia isoja sekasikiörötkälekurjenpolvia, joita meidän piha on pullollaan ja josta en välitä oikeastaan yhtään.

Muistelen, että tuoksukurjenpolvi oli minullakin ihan hyvästi vihreänä yli talven.

Jaa-a, tuo on ainoa kurjenpolvi johon siementaimien lehti täsmää, muut on ihan erilaisia. Saas nähdä pääseekö ne nyppimään sekasikiöinä myöhemmin pois…

Varmaan on jotain monstereita. :slight_smile:

Täällä varmaan tiedetään :slight_smile: Sietääkö

1. Espanjankurjenpolvi
  2. jalokurjenpolvi (Orion)

sitä, että lumet kolataan niiden päälle talvella. Meinaan istuttaa tohon pihapolun reunuksille, mutta onko se sitten huono idea?

Hyvin sietävät.

Hienoa, kiitos!

‘‘Patricia’’ alkoi sitten kukkimaan, eikä istutuspaikkaakaan ole katottuna.

Samoin rusokurjenpolvi etsii vielä paikkaansa. 

Ihana rusokurjenpolvi <3.

Miten veri- ja neidonkurjenpolven saa jaettua?

Muoks. Löysinkin vastauksen parin vuoden takaa sivulta 119. Pitänee siis odottaa ensi kevääseen ja toivoa parasta, että saan sen tehtyä tappamatta emokasvia.

Aika huonosti :smiley: Muutamia kertoja oon jakanut ja sen jälkeen oon pitänyt jakopalaa ruukussa varjossa. Vaikea saada kunnolla juuria mukaan. Reunalta oon palasia ottanut.

Älä viitsi, Miikos :confused: Mun neidonkurjenpolveni on jo sen verran iso, että sitä on pikku pakko jakaa.

Juuristo on ongelmallinen ollut ainakin mulle monenkin kurjenpolven kohdalla. Jos jaat nyt niin leikkaa melkein kaikki lehdet pois ja huolehdi kastelu ja auringolta suojaus niin uskon et onnistuu :slight_smile: