Etelänpunatammi on nimensä veroinen. Toivon että talvehtisi.
Ritarinkannukset ja kuunliljat aloittivat uuden kukinnan.
Vuoritatar on kukkinut kesäkuusta lähtien eikä loppua näy
Höyhenpensaankin syysväri on hieno.
Revin paleltuneet samettikukat kompostiin (niitä olikin ihan reilusti)
Laitoin aurauskepit reunapenkkiin.
Nyt saa talvi tulla.
Tuollaista tammea minäkin himoitsin, mutta jäi vielä hankintalistalle. Upea puu.
Puuhamaalla on kyllä tapahtunut pienessä ajassa paljon:) Tuollaisen punatammen minäkin toin Muurisen Vesalta, kun siellä muutama viikko sitten kävin. On se nätti.
Minä niin vierastan kaikkia tatar -loppuisia kasveja. Mutta tuo vuoritatar on kyllä kiva. Millainen on leviämään?
Ovatko nuo naapuritalon asukkaat kiinnostuneita kukkapenkeistä ja käyvätkö ihailemassa ja kiittämässä tehdystä työstä ?
Vuoritatar leviää maltillisesti rönsyjen avulla.
Naapurit ovat tyytyväisiä alueen hoidosta ja aika monelta muultakin olen saanut positiivista palautetta.
Eräs rouva sanoi, että tuo vieraansa aina ihailemaan noita kukkapenkkejä kun oma piha on pieni, johon ei juuri mitään mahdu.
Tosin olen myös kuullut (kauttarantain) etten sitä jaksa hoitaa ja on pian rikkaruohopelto;)
Piemeänä pitää varmaan kaikki, enkä usko että siinä kovin paljon erehtyvätkään;D
Sain sopuhintaan pensaita. Viikonloppuna istutan maahan ja toivon että ainakin suurin osa talvehtisi.
Hullunrinkiin osa ja loput seuraavaan penkkiin.
Mikä tuo hopealehtinen keskellä on?
En muista;) Joku ihan peruspensas, lehdet ovat vaan kuivuneet, eivät ole hopeanväriset oikeasti. Siinä on muutamaa eri hortensiaa ja eri angervoja.
Tältä näyttää puuhamaa nyt.
Pikkasen näkyy jo kasvejakin. Tien reunalla hieman enemmänkin.
Jouluruusussa nuppuja
Sateen taottua piti käydä katsomassa kadunpuoleinen penkinreuna.
Ei näkynyt lumenauraustuhoja. Iso kaistale oli kauhottu maata, mutta onneksi penkin vierestä:)
Kohta pääsee putsaamaan istutuksia:)
Pionissakin elämää.
Miten lupaavalta ja toiveikkaalta näyttääkään. Onnea kesäiselle uurastukselle!
Voi iiks! Mä en vielä erota edes kukkapenkkejä lumesta ja sulla on jo (melkein valtavat) alut kasvussa :).
Kaikki on täälläkin vielä hangen alla.
Seurataan hieman kevään etenemistä.
Mitä nuo pyöreät vihreät mättäät ovat tuossa keskimmäisessä kuvassa? Ylemmässä kuvassakin olevat kiinnostaa. Kivan näköisiä.
Muistaaksen hietaneilikkaa ja ylimmässä valkeaa sulkaneilikkaa.