Kurpan. puuhamaa (II)

Alueen perällä on punavalkea penkki jossa daaliat pian parhaimmillaan.
Koko kesän on puhaltanut kova tuuli, mutta vanha lajike on napakkana pystyssä ilman tuentaa.

Viimeinen lohko tältä kesältä tehty.
Harvalta näyttää, mutta pensaista tulee niin suuret, että niille on jätettävä tilaa.

Tässä näkyy mitä vuodessa olen saanut aikaan. Lähes kaikki vapaa-aikana tehty. 30 kuutiota multaa kärrätty ja useampi sata perennaa istutettu. Harvoin on näin tyytyväinen olo

Jos kunto riittää (ja rahat) niin on tämä jo parin vuoden päästä valmis.

Upea tämä alempi kokonaiskuva! Kuvasta näkee hyvin, kuinka penkkien sisältö on kivasti suunniteltu kauniiseen vähän sellaiseen puistomaiseen tyyliin. Todella hienoa jälkeä olet saanut aikaiseksi! Kannattaa ollakin tyytyväinen :slight_smile:

Kerran vielä daalioista ryhmäkuva. Eivät onneksi vielä paleltuneet. Juurakot voivat viedä jo aika ison tilan talvella:/

Valkea väriminttu tykkää olla anisiison kaverina.
Samettikukka on kyllä harvinaisen kiitollinen kukka. Muutaman vanhan kukan olen kesän aikana poistanut en mitään muuta.

Kurpan puisto!

Oih!

Piti käydä istuttamassa aamulla saamaani hostaa puuhamaan penkiin. Samalla pelastin omasta penkistä sinne yhden isolehtisen ja toisen laitoin kaveriksi. Pieniä reunaan, vaikka ne taitaakin jäädä noiden isompien alle jo ensi kesänä.

Kurpan puistolle! Ahkera ihminen olet. Joutomaasta puuhamaaksi - huikea muutos!
Se on siinä hilikulla etten lankia kateuven syntiin kun katton noita daalioita ja samettikukkia. 

Tässä esimerkki miten perennat kasvaa vuoden aikana. Kunhan sen vielä itsekin muistaisi:)
Vuosi sitten nämä istutettu

Sama penkki nyt.

Aika moni vieläkin kukkii.

Tosi nätti !

Tuo oli kyllä hyvin valaiseva esimerkki. Aina tuppaa istuttamaan liian lähekkäin.

Ja vielä väleihin tulee jotain tuupattua ja sitten syksyllä ihmettelee, että mihinköhän ne on hävinneet:/

Taitaapi olla harvennusta edessä heti huomenissa, ihan liian tiheään olen istuttanut uuteen penkkiin…Kiitos vinkistä, kun on kuvien kera malli niin jääräpääkin uskoo : )

Otin kuvia, että muistaa seuraavina vuosina kuinka pitkään jaksavat kukkia.