Kurpan. puuhamaa (II)

Ajoin toiseen kertaan tänä keväänä nurmen tai voikukkapellon, miten vaan;)
Hyvin on kasvua jo näkyvissä vaikka kuivuus on koitellutkin.

Kuka sanoikaan ettei kahdessa vuodessa penkit täyty;)

Joistain olen jo liikoja poistanut. Takana on pensaita valeistutuksessa (huonossa)

Joku örkkimörkki uskalsi vetää pitkäpalon kukkia:/

Hullunringissä syksyllä istutetut pikkutaimet ovat kärsineet eniten kuivuudesta, mutta elossa ovat.

Kahden aamun rutistus.
Joku räppi mummo sanoi aamun lehdessä että parempi yksi ruuvi löysällä kun kymmenen tiukalla

Tähän puoliskoon tulee vaan punavalkeita kukkia ja pensaita.

Kurppa, minkälaista palautetta olet saanut naapureilta? Näiltä (esim. alin kuva), joiden ikkunanäkymät ovat huomattavasti kohentuneet ja kaunistuneet.

Ainoastaan hyvää. Vähän kauempana asuviltakin.
Tuo on miulle aikamoinen henkireikä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin pieni kävelyretki tuonne, nyppäys sieltä ja toinen täältä, hetki suunnittelua seuraavaan kohteeseen ja taas on virtaa.

Tämä on kyllä upein koskaan näkemäni projekti. Ja eniten mulla käy kateeksi Kurppa tuo sinun silmäsi, minulta kun puuttuu se kokonaan. Jotta jos kyllästyt, niin tervetuloa meille konsultoimaan :smiley:

Taitaa sinun henkireiästäsi tulla aika monen muunkin henkireikä, tuollaisessa ympäristössä mieli lepää. :slight_smile:

Olis kyllä ihan huippua asua Kurpan naapurina! On varmasti monta naapuriakin, jotka mielellään tekevät pienen kävelyretken tuonne.:heart:

Mitä käytät tuolla penkin alla suojana ettei rikat työnny multaan ?

Sanomalehteä, vanhoja lakanoita, vanhoja verhoja (puuvillaisia), mitä sattuu olemaan.

Ai lakanoitakin voi käyttää ? Kuinkahan nopeasti niiden läpi pääsee perennojen juuret alemmas maahan, onko sulla käsitystä jos vaikka vertaa sanomalehtiin ?

Varmasti paljon hitaammin. Pensaiden kohdalla kaivan ensin kuopan niille ja sanomalehteä yms viereen.

Mä luulen, että puuvillainen kangaskin hajoaa aika nopeesti, jos ei kauhean montaa lakanaa ole päällekkäin. Entä kanttaatko reunat, kun nurmi tunkee sivulta?

En ole ehtinyt kantata, kitken vaan. Suunnitelmissa on:)

No ei kaikkea kerralla voi ehtiäkään :slight_smile: Upea pikku puisto on syntymässä!

Rönsyansikka on kyllä kiitollinen kasvi, kasvaa missä vaan, mutta auringossa kukkii parhaiten.

Neljä aamua, lukematon määrä sanomalehtiä ja kymmeniä kottarillisia multaa.
Hullunrinki on valmis 8m halkaisija
Taimet on pienen pieniä kun myyntitaimista revin kappaleita, mutta eiköhän ne siitä.
Istutin yhden näsiänkin joukkoon, voihan siitä ottaa marjat pois kun sen aika tulee, mutta siinä olisi niin kaunis kevään kukinto.

Syksyllä tehdyssä puolikkaassakin jo näkyy kasvua ihan kunnolla kun kosteutta tuli. Punatammi ja höyhenpensas on jo hyvässä kasvussa samoin molemmat kermesmarjat (ja rikat)