Kurpan. puuhamaa (II)

Kadunvieruspenkin päässä perhosorvokit on kukassa ja soikkoratamot kohta aloittelevat.

Joskus sokea kanakin jyvän nappaa. Tässä sattunut vahingossa värit kohdallaan.
Heidinkukka lopettelee ja jumaltenkukka aloittelee. Taustalla valkeaa palavaarakkautta ja punapietaryrttiä.

Saman penkin toisessä päässä jouluruusu ja punakukallinen akankaali.

Nukkapähkämön kasvua täytyy kohta jo rajata.

Aralia cordata ei tiedä että se ei viihdy näin paahteessa.

Valkea sinileimu kasvaa vähän liiankin isoksi:/

Mulla lehtoängelmä ei tajua olevansa paahteessa, kuivassa hiekkamaassa ;).

Akankaalit on heikkouteni.

Oi kun sun heidinkukka on pieni söpö, mulla melkein 40cm hujoppi :open_mouth:

Emo, ei kerrota niille:)
Täällä kaikki nyt kärsii kuivuudesta:/

Jumaltenkukka on nimensä veroinen.

Rappioromantiikkaa.

Jossain lehdessä (joku näihin aikoihin ilmestynyt puutarhalehti ?) oli just juttua siitä että Kotka on Suomen Puistokaupunki. Siinä oli lueteltu nimeltä joitakin Kotkan puistoja, Sapokka ja joku yrttipuisto ainakin muistaakseni. Innokkaasti luin että onko siinä maininta myös tästä sinun projektista mutta jutun kirjoittajilla ei ollut näköjään ollut tietoa asiasta. Muuten aihe olisi satavarmasti ollut mukana jutussa.

Tämä projektisi on jotain niin erilaista ja hienoa että täytyy varmaan johonkin pikkaisen vinkata asiasta :slight_smile:

Ei voi verrata tätä plänttiä Kotkan hienoihin puistoihin.
Painitaan eri sarjassa

Puistoja täällä riittää.
Toissa viikolla avattiin Jokipuisto Karhulassa. Pitääkin käydä joku päivä kuvaamassa sitä.

Akankaali on täällä kans aikamoinen heikkous, ihana on minusta!

Ihania istutuksia Kurpalla ja kaikki niin kauniisti kukassa, kaunista miten ihmeessä ehdit ja jaksat  tehdä kaiken tuon kun itse ei saa mitään aikaan, huoh

Viime vuonna tehdyt ja aikaisemmat eivät vaadi mitään hoitoa. Vähän vaan rajaan muutmien kasvua ja nyppäsen rikan sieltä toisen täältä ohi kävellessä.

Mä olen juuri ymmärtänyt, että mun pitää keskittyä myös noihin kukinta-aikoihin. Tässä kun Kurpan kuvia katselee ja kukkijoita on vaikka kuinka ja omassa pihassa kasvaa pelkkää lehtimassaa niin syttyy se lamppu hitaammankin päässä. :wink:

Kukinta-aikojen ajoitus onkin jo hankalampi juttu, kun vaihtelevat aina.

Tänä keväänä tuntuu että kaikki kukkii nopeaan ja vähän aikataulusta edellä. Kuunliljatkin jo nupuisina.

Kurppa tottahan tuokin on, mutta kun en ole tullut asiaan kiinnittäneeksi huomiota, niin minulla on tässä varmaan parisen viikkoa vielä kukkijoihin.

Vaikka tosiaan, nyt kun tarkemmin ajattelen, niin onhan tuolla jokunen kukassakin, sijoittelu on vaan niin typerää, ettei niitä hahmota. Täytyykin miettiä myös tuolta kannalta, kiitos! Näin sitä tosiaan jälkijunassa tajuaa asioita.

Näitä sinun puuhamaatouhuja on aina pakko seurata ,vaikka muuten melkein kaikki aika menee tuolla pihalla.Kyllä on rehevää ja kaunista ja niin lyhyessä ajassa.Mikä tuo kirjava akankaali on? Mie tilasin jotain tuon tyyppistä Kauppilasta,mutta siitä on jo viikkoja eikä lähetystä ole näkynyt,ihmeen kauan sekin kestää.