Uchiki Kurilla on ns. etenevä kasvutapa eli verso mennä posottaa omia menojaan 2-3 metriseksi. Yritin muistella miltä se mun kasvi silloin vuonna mikälie näytti alkuunsa mutten saa millään päähän. Toi nuppurykelmä keskellä tois kyllä mieleen kesäkurpitsan, mutta noi lehdet taas talvikurpitsan mikä Uchiki Kurikin on. Ota kuvia ja näytä meille jatkoa, tää on ihan mielenkiintoista nähdä.
Olen näkevinäni kuvissa selkeästi haaran, mikä on lähtenyt kasvamaan pituutta, eli kyllä se taitaa olla ihan se mikä piti.
Minä sain tänävuonna vaihtarina spagettikurpitsan taimen ja se on tehnyt samalla lailla paljon poikakukkien nuppuja sinne juureen. Eka kukka mikä aukesi on kuitenkin tyttökukka varressa ja samaan aikaan ei siinä ollut yhtään poikaa auki. Googlaus kertoi sen olevan pepo samoin kuin kesäkurpitsojen, joten pölytin sen kesäkurpitsalla. Trakoitus ei ole kerätä siemeniä niin risteytys ei haittaa, kunhan vain saisin hedelmiä kasvamaan.
Tässä kuva elokuulta -25, Uchiki Kuri teki parimetriset varret.
Laitan kuvia miltä nykyiset taimet näyttää loppukesästä.
Ja nyt kun vertaan näitä kuvia niin molemmissa kuvissa samanlaiset lehdet. Toivottavasti tulee sitä mitä piti
Ihana kuva! ![]()
Ompa hyvä etton pakkasessa viimevuotista kurpitsaa.
Näyttää etteioo vielä yhtään kasvussa olevaa kurpitsaa.
Ei näy raakileita täälläkään… ![]()
Miten ne ees pölyttyis kun jatkuvasti sataa. Ei se märkä siitepöly pölyä eikä pölytä. Ja tyttökukkia ei hirveesti kehity kylmillä keleillä mitä niitäkin on heinäkuussa piisannut enemmän kuin lääkäri on määrännyt.
Pitkän kasvuajan tarttevat Talvikurpitsat kärsii tänä vuonna.
Miulla yksi melkein jalkapallon kokoinen.
Kävin katsomassa omia ja kuvasin. Yksi n. 25cm halkaisijaltaan, toinen hiukan pienempi ja ainakin 6 n. 10cm. Pienempiä alkujakin näkyi olevan.
Onnittelut Kurppa, on sattunut pölytys onnistumaan sateiden välissä ![]()
Kyllä sen joku myyrä tai vastaava vielä ehtii tuhota![]()