Mulla tänään eka kukka auki,ja ainoa.
Toivottavasti lähtee mullaki kasvuun.
Mä tartten kyllä vielä suurennuslasia täällä.
Sama täälä,kukkia on kyllä tolokuton määrä kaikissa kurpitsoissa.
Toisaalta ihan hyvä etteioo liikatuotantoa ![]()
Kesäkurpitsat kasvaa hyvin ja kukkia on ihan mukavasti. Ekat kymmenkunta kukkaa oli kaikki tyttöjä enkä löytäny yhtään poikaa muuta kuin pallokurpitsoissa. Kesäkurpitsat ovat nyt kymmensenttisiä mutta täytyy seurata kuihtuuko niiden kasvu ja alkavat pehmitä vai mitä niille tapahtuu. Ovatko kenties tulossa puoliksi palloja ja pitkä kärki kuten joskus on ollu. Onkohan ilmoilla tekemistä asian suhteen. Ei taida tulla noistakaan ylituotantoa. ![]()
Huonosti tääläki,kotipihalla eivät juurikaan oo kasvaneet.
Vuokraplantulla näytti toissapäivänä jo olevan hyvän kokonen,sais nähä oliko pölyttynny.
Jos kurpitsa ei oo pölyttynyt niin se hedelmä kyllä kasvaa kummiskin jonkin aikaa. Sit se vaan pehmiää ja surkastuu pois. Pölyttyneet jatkaa kasvuaan. Oon huomannut kesän ekoissa kesäkurpitsoissa itelläni sen ettei ne yleensä oo pölyttyneitä, joutuu keräämään jossain vaiheessa pois. Tänä vuonna mulla ollu vasta yks alku, ei vielä tiiä onko pölyttynyt vai ei.
Jatkuvat sateethan tehkkaasti estää myös pölyttymisen koska kukat ja sitä myöten siitepöly on märkää eikä homma toimi. Jos haluu varmistaa et pölytys onnistuu, täytyy ite suojata kukat etukäteen, hoitaa se pölytys käsin ja pitää pari päivää kuivana. Ei se iso homma tuokaan oo jos vaihtoehto on sadekauden takia kurpitsaton pitempi jakso.
Eikait ne tyttökukat vissiin keskenään pölyty. Pitäs saada edes yksi poika joukkoon. Kimalaisia niissä kyllä on mutta mistä ne sen pojan löytäis.
Joo, poikakukkia pölytykseen. Jännä ettei sulla oo, yleensä niitä on aina ja tyttöjä harvemmin.
Käytiin vuokraplantulla ja nyt kaks kesäkurppaa tulossa jossovat pölyttyneet.
Ekat 11 kurppaa näivetty mutta kun ilmestyi yks poika niin het rupesi tulemaan kunnollisia kurpitsoita. Nyt näyttää hyvältä. Tämmöisiä on jo useita.
Jospa täälläkin nyt alkais kurpitsarintamalla jotain tapahtua kun tuli lämmintä.
Muutaman olen poiminut.
Mulla ei ole yhtään raakileita vielä ollut. Epäilen syyksi jatkuvaa sadetta, pölytystä ei ole tapahtunut.