Kuunarin kasveja (II)

Iirikset kukkii niin kauniisti. kameran käyttöä pitää vielä opetella. mulla on nyt käytöss vaan kännykän kamera, mutta siinä on erilaisia toimintoja ja pikseleitäki 5 megaa, et kai sillä luulis parempiakin kuvia saavan:)

Eka unikonkukka

Arovuokot aloittele myöskin.

Tässä nyt ei ole otsikon mukaisesti kuunarin kasveja, mutta näin kaunista auringonlaskua näkee niin harvoin, että pakko laittaa se tänne. 

Kuolanpionit ja takana iirikset. Tämä  kuva samalta edustalta kuin gallerian ekat kuvat. 

Nämä on jotain mulle tuntemattomia Iiriksiä, oli tänään avannut kukkansa. Vime syksynä sipulista istutettuja ja sipulipussi heivattu roskiin… Kuka tietää, mitä ovat? Kauniita nyt ainaski.
valokuva ei näköjään valehtele, aita menee maalaukseen ensi keväänä.

Valkoinen lähempää

Tää Iiris oli kyllä itseasiassa nyt puutarhurin moka, sillä ko. penkissä ei saisi kasvaa muuta kuin sinistä ja keltaista kukkaa. Mutta sovitaan, että valkoisen Iiriksen keltainen raita käy keltaisesta kukasta:D

Jatkan vielä noista Iiriksistä. Taitavat olla hollanninkurjenmiekkaa? Ymmärsin, että ne eivät kestäisi talvea? Syksyllä sipulit laitoin maahan ja kestivät paleltumatta jopa viime talven ennätyspakkaset…
Ajattelin jättää maahan ne ensi talveksikin, nousevat sitten keväällä jos katsovat parhaaksi.

Samalla kysyisin asiantuntijoilta, että onko pari kuvaa ylempnä arovuokkokuvassa mielestänne aro- vai kanadanvuokkoa?

Arovuokoksi sanoisin.

Ainoa pioniunikko, josata olen kuvan ehtinyt napata ennen lakastumista. Tämän kauneus korvaa mielipahan muiden missaamisesta. 

palavarakkaus

Tässä Kuunarin raumapenkki, ainoastaan sinistäja keltaista kukkaa (poislukien ne iirikset aiemmasta viestistä, niiden kylväpaikka oli kyllä suuri moka ja vahinko)

raumapenkkiä lähempää, kuvassa auringontähti ja aitoukonhattu, käsittääkseni. 

Tässä kuunarin maksaruohopenkkiä. Ruohoa ei nyt ole trimmattu ihan tismalleen, mutta tämän kuvan tarkoituksena on nyt näyttää minkä kokoisesta penkistä on kyse. Tämä on vanhan kannon ympärille kyhätty kivillä rajattu pyöreä penkki. Halkaisija on ehä metrin, joten iso penkki ei ole. Myöhemmissä kuvissa yksityiskohtia. 

Mehitähdet lähettävät Heksulle terveisiä.

Nämäkin on saatu joltain ihanilta penttiläisiltä, valitettavasti en muista, keneltä. Terveiset hänelle kuitenkin!
Aika kivasti tuo voikukka yrittää naamioitua:D

Tällainenkin lähettää terveiset vanhaan kotiinsa.
Itse en tiedä näitä maksaruohojen lajeja, joten niistä saa valistaa minua.