Fire and Ice mulla nyt vuoden vanha. Kokemus siis vasta yhdestä talvesta.
Minulla on Fire and Ice talvehtinut hyvin täällä Keski-Suomessa. Monta vuotta vanha on oma kasvini, eikä ole edes ollut kovin hyvässä maassa kasvamassa.
F&I on siis ainakin yhdentalvenkestävä ![]()
Kas olimme Zairan kanssa samaan aikaan linjalla, tuo yhdentalvenkestävä oli Iiris-kukalle. Mutta mukava kuulla, ettei olisi kovin vaatelias, tykästyin siihen kovasti. En oikein uskalla ostaa Hostia viruksen takia, mutta kun tämä oli kotimaista tuotantoa niin ajattelin riskeerata.
Kuuluukohan Hosta Patriotissa olla ryppyjä ja lehden kupertua tuolla tavalla? Voi itku jos niissä on virus… menetän 5 hyvänkokoista tainta
.
Osaakohan kukaan sanoa, mikä tämä akileijan ahdistelema hostaraukka mahtaisi olla? Vieressä olevilla hostilla on nimilaput tallessa, mutta tältä se on kadonnut johonkin. Oikeastaan se, minkä haluaisin tietää, on, kestääkö miten aurinkoista paikkaa. Nykyisessä paikassa sillä alkaa olla "aika ahdasta" ja tarkoituksena oli siirtää akileija pois, mutta koska sille ei ole paikkaa ja hostalle olisi, niin voisinkin siirtää tuon hostan muualle. Paikka vain on hyvinkin aurinkoinen.
Ei näköjään onnistu kuvan siirto. Prkle!

No onnistuihan se vihdoin.
Onpa näköjään hyvin samannäköinen kuin tuo D.formosan Patriot.
Jos on aika iso ja tukeva niin voisi olla Minute Man.
Voisiko olla? Ihanaa! Justiinsa katsoin, että se kestää aurinkoa ja olisi ihana suunnittelemassani paikassa.
Näyttää kovin samalta kuin omani
Vaikka onhan näitä toisiaan muistuttavia aika paljon ![]()
Muoks. katso tän ketjun sivu 7.
D.formosa ei sun patriotis virusta ole ainakaan ryppyjen perusteella. Aivan normaalia.
anita, mun pihalla suurin osa hostista on ihan auringossa ja ovat isoja ja hyvinvoivia. Isännän kanssa on naurettukin, että kuinkahan valtavia ne olisivat varjopaikassa, jossa hostien sanotaan viihtyvän…
Jaksaa se sieltä kasvaa kun pärjää rönsytiarellankin kanssa ![]()
Mulla on kahden "Minute man"in takana tarhavarjohiippaa.
Suikeroalpin kanssa kuunlilja pärjää, mutta pikkutalvio on paha… ainakin kirjokuunlija meillä uhkaa hukkua talvion sekaan ![]()
Ja minä olen laittanut pikkutalviota kuunliljojen sekaan, no toivotaan että tulee toimeen keskenään. Tosin paikka on sellainen että siinä on vain hämykuunliljaa ja talviota, tosi pieni kukkapenkki etupihalla.
ElluK, ei net välttämättä toistensa elintilaa vie, mutta seuraa tilannetta…
Tuoksumatara on minusta tosi kaunis kuunliljan kaverina.
Kuvassa olen nähnyt yhdistelmänä isoja sinertävälehtisiä kuunliljoja ja idänkurjenpolvea, oikein silmäähivelevä ainakin polvien kukkiessa.
Harmi kun tila alkaa loppua. Kolme uutta hostaa vasta hankittu tänä kesänä.