Kuunlilja, Hosta

Nyt on hyvä aika siirtää kuunliljoja.

Haittaakos yhtään jos on nousseet pintaan?

ei haittaa:)

Okei pitkääkin töissä raivata penkki kuntoon =) Viime kesäisen taisivat kärventyä kun ei aiankaan viimeviikolla mitään näkynyt siinä kohdassa johon heidät istutin =)

Ei ne vielä välttämättä näy, riippuu paljon paikasta, että koska katsovat parhaaksi nousta. Mulla ei näy vielä yhtään elonmerkkiä, mutta kyllä ne sieltä aina ovat viimeisinä nousseet.

Katkoin viimevuotisten kuunliljojen kukkavarsia ja siemenet lenteli pitkin penkkiä. Nyt saavat pakkaskäsittelyn kun on luvattu yöpakkasia, ja ovathan ne talvellakin pakkasia saaneet. Pitää vähän möyhiä maata jos itäisivät.

Eilinen ostos: Orange Marmelade

Tuo on kyllä hieno, itse ostin saman viime viikolla.

Multasormen lehdessä takasivat virusvapaat hostat, joten uskalsin ostaa.

Myyjä ei kyllä tiennyt kyseisestä taudista mitään, vaikka oli se ns. puutarhuri siellä.

Kuten myös Brim Cup

Stilettoakin oli myynnissä, mutta luulin että mulla se jo on, joten en ostanut. Pah. Muistin väärin.

Pakko mullakin laittaa kuva, kun on jotain kuvattavaa:) "vanhoista" kuunliljoista ei juuri maan päällä mitään näy vielä, niin oli (taas) pakko ostaa uusi miksi oi miksi ne on keväällä niiin hitaita!

Nyt sitten kysyn, että minkä viereen uskallan laittaa? Pionin? varjoliljan? Kamalan suuret juuret on tällä, mutta miten se käyttäytyy jatkossa? Tukahduttaako tällainen narsissit alleen jos niiden kanssa laitan?

Tämmöset kuunliljat löytyy täältä

Albomarginata

Tämän toisen sain viimme kesänä ystävältä. Nimeä en edes tiedä

Kuvat on viimme kesältä.

Nooranokkonen, älä laita pionin viereen suurijuurista kuunliljaa, vain pienilehtisiä.

Narsissit etualalle voisi olla hyvä, narskurivi kukkii ensin ja kun sen lehdet alkavat lakastua nousee hitaampi kuunlilja ja peittää ne. Maanalaiseen kilpailuun ehkä juurieste? Vaikea on narskuja jakaa, jos ovt kuunliljan juurakoissa umpsukkelissa.

Ok, laitoin kuunliljan nyt reunakasviksi ja katson miten käyttäytyy.

Hyvin toimitttu N-Nokkonen. Kuunlljoja neuvottiinkin jossain laittamaan nimenomaan reunakasviksi, isot juuret estävät rikkaruohojen leviämistä nurmikolta (jos vaikka kanttaus sattuu viivästymään)

Pitihän tämä haavekasvikin hankkia vaikka onkin ulkomaista perua.

No nyt se sai valkolehtisen Hostan :slight_smile: muistelee erään haaveilleen siitä jo jonkin aikaa

Mulla on ollut jo ainakin pari vuotta. Tosi kitukasvuinen. Tummuvat kesän edetessä.

Täytyy ihailla vaan keväisin jos talvehtii:)

Tässä SE  White  feather nyt on, hyvin on talvehtinut kun on  noin rehevä , ihailkaa kuvaa