Meillä homma vähän eteenee kattotuolit nostettu ja aluskate… eilen aloin etsimään sopivaa köynnöskasvia ja jotain kaariportin tapaista viritelmää kulkuaukkoon… Kotkansiipiä ja kuunliljoja reunustamaan terassi. Hiekkainen puolivarjoinen paikka… laitan kohta kuvan kun menen ulos… köynnös ehdotuksia otan mielelläni vastaan… ei punaista syysväriä… valkoista tai sinistä kukkaa helppohoitoinen joka pysyy kohtuullisessa kasvussa… Piippuköynnös myös miellyttää…
Joku saakelin piikkinen karhunvattu, joka estää naapureita hyväksikäyttämästä teidän tynnyriä salaa?
Hieno tulee! Näköala vaan puuttuu.
Tuli tuosta mieleen, että viime kesänä kun miehen kanssa istuttiin 1000l saavissa ja valittelin näköalattomuutta (korkean laidan takia tai veden vähyyden), sanoi mies että katso ylöspäin, voiko enää pidemmälle tarvita nähdä:D
Se on totta että näköalaa ei ole… eikä juurikaan ylöspäinkään koska on katto… se näissä pikku tonteissa ja asuntoalueissa on huono puoli että jokapaikassa on naapureita… taustaltakin kuvassa näkyy rakennusprojekti… uusi naapuri muuttaa onneksi vasta vuoden päästä joten jotain ehtii istutella ennen sitä. Onhan se ihan toista esim. meri tai järvinäköalaa katsoessa samalla kun istuu paljussa tai vaikka kaunis peltoaukea… olisi kiva löytää linkki tai saada nähdä kuvia pihoista mihin on paljon istutettu kasvillisuutta jotka ovat vielä yhtä pieniä tontteja kuin meidän… 950 neliötä… haaveena on saada joka nurkka “täyteen” hillitysti ja hyvällä maulla… rehevän näköiseksi ja hiukan peittäväksi naapureilta… mutta se vie niin pirun kauan aikaa…
Enemmin tulee varmasti tynnyriä käytettyä jos on näkösuojaa napuriin nähden. Hyvää juomaa mukaan niin voihan sitä katsella ja ihailla kumppania.
Tynnyri projekti etenee, köynnöksenä on köynnöshortenssia ja kärhö.. vielä puuttuu joitain lautoja..
Tältä kylpytynnyrin edusta näyttää nyt vuoden päästä rakennuksesta
Kylpytynnyrin portista katsottuna...
Sinipiha, edellinen viestisi sisälsi liian monta kuvaa, maksimimäärä per viesti on 3 kappaletta. Laitoin asiasta sinulle tulemaan myös hölöä, katsotko postiasi
Aloittelin tuossa omaa tynnyri-rojektiani. Kyseessä on vanha 2,5 kuutionen konjakkitynnyri. Saas nähdä milloin saan valmiiksi.
http://www.miestenhuone.fi/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/id,163/catid,13/
Pienenä pohjustuksena. Itse olen aina pitänyt kylpytynnyriä ehkä hieman junttimaisena, mutta koska torpallamme ei ole järveä, eikä vettä muutenkaan lähellä, päätimme ostaa tynnyrin. Paikaksi päätettiin "aitan" takana oleva alue jonne haaveilen japanilaisesta puutarhasta. Tämä kuva on kesältä 2005 jolloin hankimme paikan.
Aitta takaa (taustalla oikea aitta). Rakennus rajaa alueen muusta pihasta mukavasti ja sauna on alamäkeen melko lähellä.
Ensin ajattelin, että tynnyrille tulisin erillinen (japanilaistyylinen) katos, mutta käytännön syistä päädyimme aitan yhteyteen rakennettavaan. Siitä voisi myöhemmin tehdä vaatteidenvaihtotilan.
Tässä toisesta suunnasta…Aita oikealla rajaa puutarhan osaa ja alhaalla häämöttää sauna. Väliin tulee vielä portti joskus. Tässä vaiheessa tynnyrissä oli kylvetty jo monta kertaa… Aikas kivaa talvella. Kokeilkaa jollette usko.
Tässä lopputulos kun kasvitkin on vihdoin paikalla. Aitan etuseinää ei näy, mutta siihen tulee ruutuikkunoista seinä.
Kylpylähän siitä tuli, onnittelen!
Kiitos Valtsu!
Upean näköinen tynnyri ja koko ympäristö. Tuo lämmin talvikylpy kyllä kuulostaa houkuttavalta, joskus kylpylässä olen ollut lämpimässä ulkoaltaassa talvella.
Aivan ihanan näköinen paikka tynnyreineen! Olet tehnyt niin viihtyisän ympäristön kylpemiselle. Kyllä kelpaa tuossa köllötellä. Onko tynnyrisi muovipintainen sisältä vai onko se myös puulla. (hölmösti kysytty). Ajattelin vaan, miten nuo kestää haristumatta ja minkälainen huoltaminen noissa tynnyreissä on. Entäs oletko pintakäsitellyt sitä? Itsekin olen alkanut tykkäämään noista kylpytynnyreistä, vaikka joskus olin myös ihan toista mieltä. Mutta tuo sopii kyllä parhaiten tuollaiseen maisemaan kuin sinulla.
Viippu- Moni tuttu on sanonut, että “ei hän” ja en “minä halua”. Sitten kun on saanut houkuteltua tynnyriin, niin niitä ei ole meinannut saada pois sieltä ja ilmoittivat useimmiten, että “meille kans tuollainen”.