Nämä on nyt tän kokosia. Bongasin eilen pikkuriikkisiä kukkanuppuja 

Tätä hetkeä on odotettu siitä lähtien kun viimme keväänä kylvin siemeniä. On se kaunis
Tämä on jotenkin eri näköinen kuin teillä muilla. Vaalempi ja terälehtien reunat ovat tasaisemmat.
Mun incarvillet ei ole vielä edes mullan pinnalla. Ne on ruukussa ja ruukut on ulkona. Talvetin pötkylät autotallissa. Olen ne siemenestä kasvattanut.
Kääk. Olin siinä uskossa, että mun isoinkarvilleat olisivat kuolleet talven aikana (unohdin ottaa edes yhtä kellariin). En niiden tarkkaa kohtaa muistanut ja enköhän eilen survaissut juuri siihen kohtaan lapiolla. Inkarvillean juurakko oli hyvinvoiva ja uutta alkua sieltä olisi kohta pukannut pintaan. Toivotaan, ettei mun sohimiseni katkaissut liikaa juuria, katkesi niitä aika paljon (pistin mukulan nyt ruukkuun).
Mahtavaa, ihanaa, loistavaa! 
Raahasin itse siemenestä kasvatetut valkoiset talveksi vanhaan mökkiin missä pidettiin vain pientä lämpöä, 8 kpl kaikkiaan. 4 kpl oli kuitenkin unohtunut pihalle ja nekin nostaa päätään! Yksi mökissä talvetettu kukkiikin jo, viime vuoden keväällä siemenestä on kasvatettu. Toisessa näkyy nuppuja, kolmas on aivan mahdoton puska(!) ja loput onkin sitten vielä rimpulaisia vauvoja, 4-6 lehteä jokaisessa.
Taisin aivan turhaan näitä syksyllä kaivella talvehtimaan. Emokasvi kyllä paleltui ensimmäisenä vuonna, mutta nämä siemenestä kasvatetut ilmeisesti ovat vahvempia?
Ai niin… ja olihan täksi vuodeksi niitä vaaleanpunaisiakin pakko sitten ostaa.
Kukkii nekin!
Koin tänään melkoisen hämmästyksen. Rikkiksiä nyppiessä katsoin, että mikä tuossa mullasta pilkistää. Se olikin lähetyssaarnaaja
En edes muistanut, että jätin muutaman kitukasvuisen taimen syksyllä penkkiin. Siis näin pohjoisessa selvinnyt talven yli! Täytyy olla elinvoimainen yksilö 
Ruukussa kasvaa 4 incarvilleaa, tässä toisen kukkivan kukka.
Viime keväiset kylvötaimet taisivat talvehtia kaikki ulkona. Hitaasti vaan lähtevät kasvuun.
Miten pitkään menee siemenestä, kukkivaan lähetyssaarnaajaan?
Mulla ovat kukkineet seuraavana vuonna kylvöstä.
Kevään Lidl-ostos, incarvillea, yllätti mieluisasti.
Lidlistäki tämäki ja ihan puhtaasti nimen takia ostin
Hei,voisinko saada syksyllä Ingarvillen siemeniä tai juuria,korvaan kyllä tv Kukkahörhö![]()
Löysin sitten tämän keskustelun jota etsin…käsistinkö nyt oikein ettei talvehdi suomessa vaan juurakot otetaan talöveksi ylös niinkuin Daaliat? Onko jollakulla tällaista ?
Incarvilleani on talvehtinut ruukussa autotallissa. Oli lähtenyt kasvuun ja teki jo ensimmäisen kukankin.

Aion jättää tämän maahan talaveksi.
Viime kesänä liiteristä ostettu juurakko, talvehti penkissä ja nyt haluaa kukkia ![]()
Ensimmäinen kolmesta kukkii, muut nupuillaan. Nätti on, syksyn maahan istutusta odottavat, jos vaikka kestäisivät penkissä lumensuojassa Kuopion korkeudella.
Niin,nättejä ovat.Ei ainaskaan täälä menemaassa talaven yli,vaikkon lunta suojana,palijon.
Noo, kokkeillaan. Eipä tuossa iso menetystä tapahdu. Son jotta rohkia rokan syö🤭