Itäminen kestää järkyttävän kauan. Vuonna 15 istutin viisi hajulaukkaa ja eilen huomasin että kolme niistä alkaa juuri kukkimaan. Aiemmin niistä ei ole näkynyt jälkeäkään. Kannattaa siis olla kärsivällinen😉.
Nämä taitaa olla niitä?
Viime vuonna kukkivat ensi kertaa.
Ei muistikuvaa istutuksesta.
Mun sekalaiset laukat kukkii. Etualalla on jotain ukkolaukkoja ja pilariomenapuun alla jättilaukkoja.
Muuten oliko kellään Sinilaukkoja?
Minulla kukkii myös ukkolaukat.
Kantsii istuttaa ne sellaiseen paikkaan että muu kasvusto peittää lehdet sillä ne alkavat kellastumaan jo kukinnan alettua.
Käykö teillä muilla jättilaukkojen kanssa kuvan mukaisesti, eli että lehtien päät kuivuvat pitkältä matkalta juuri silloin kun kukat aukeavat?
Lehdet on vielä ihan siistin näköiset, sikäli kun ne näkyy. Yläpäät on taatanpihlajan sisällä jonne sukelsi myös valkoinen kukkapallo. Siellä piilossa se lymyää kun kukkapallon pää on rullamitan mukaan 1,82 sentin korkeudessa. Ujo laukka, siirrän syksyllä jonnekin keskelle jossa ei ole yhtään puuta lähellä. Viime vuonna pysyi puolimetrisenä.
Hajulaukkoja havaittu nyt penkissä …niillä valkoinen ns.huppu nupussa …jipii…otan kuvia jos aukaisee.
Nuokkuvat hajulaukat.
Laukka se on pikkuinenkin mutta mikä laukka…
Onko nuo pallerot sinilaukan siemeniä:
?
Pitihän näitäkin nyt sitten ostaa pussillinen.
Kivoja tuli!
Ukkolaukka houkuttelee myös tarhamehiläisiä.
Kuvattu Tottijärvellä.
Kertokaas nut miulle mikä tämän nimi on. En millään muista. Olisiko alkanut o kirjaimella. Silloin vuosia sitten keräilijäpariskunnan luota saatu puutarharetkeltä.
Ohotanlaukka?
Jonkun kanssa, olisikohan Filopator? puhuttiin Siperianlaukan siementen kylvöstä ja minä varmaan marisin kun ne eivät olleet itäneet, mutta nyt epäilen, että niitä on ilmestynyt, en keksi mitä muutakaan ne voisivat olla… :Wow: onhan sitä ajansaatossa tullut ripoteltua maahan yhtä sun toista, mutta luulen kuitenkin, että nuo ovat kenties nyt niitä Siperialaisia, ovat erittäin siroja ja samalla voimakkaita. Jännittävää, jokohan kukkia tänä suvena näkynee!
Siemenkirjeeseen laitoin viime syksynä siemeniä, pussissa luki vain “tummakukkainen laukka” En siis nimeä silloin muistanut. Nyt kun tuossa selailin uutta kukkasipulikuvastoa, niin siellähän se oli kuvassa: viinilaukka. Tämä siis tiedoksi jos joku on niitä laittanut itämään😀