Selkävaivaisena sairaslomilla tän päivän pihapuuhailun tulosta, roskakasat näkyy taustal mutta älkää kattoko niitä hieno päivä takana…tosin kylymää mutta puuhastelles tulee väkisinkin lämmin.
Otin kuvat klo 20 ja hassulta näyttä salamalla ja ei salamalla kuvattuna…salamalla saa vaan tarkemman kuvan mutta vaikuttaa siltä että kuva olisi otetty yöllä ja ei salamalla tulee epätarkka, mutta realistisempi… Mulla kun ei ole noita kaikenmaailman härpäkkeitä kameraan, joilla voisi kuvia tarkennella sun muuta…tai sit en vaan osaa. Tarda nimiset tulipat hyvässä nosteessa
eka istutettu piharuukku kotona…ruukku on iso ja on ollut aina ongelma mitä siihen laitan, nyt ratkaisin ongelman kerralla monivuotisilla kasveilla. Toivottavasti timanttituijakin talvehtii. Tausta on juuri raivattu…sieltä on poistettu massiivinen korallikanukka, kannot on jäljellä, toivottavasti saan pidettyä sen aisoissa ettei alkaisi enää pukata uutta tainta. Round uppia oksille sit vaan…enää siihen en halua puskaa vaan kauniin apilanurmen. Ruukun alla kasvaa nukkapähkämöä sekä kaihonkukkaa.
Kukkaiskissani Kössi <3
Terveisiä Pohjois satakunnasta mökiltäni. Ohessa Vartijapöllö hirsiladon oven päällä.
Tässä toiset mökkivahtini, kyllä täällä saaressa uskaltaa olla kun on uljaat huntat vahtimassa.
Kivikkopenkkini jossa asustaa munkkineilikoita, siperian maksaruohoa, tulikukkia, kissankelloa, arovuokkoja, isomaksaruohoa, sinikatajaa ym ym…kunhan nyt nousevat sieltä piilosta…ei malttaisi millään ootella!
Pari nousujohdanteista sormustin? kukkaa
Keittiön rappupenkki jossa istuu keijuangervo, sormustinkukkia ja mehitähtiä.
Mökkikukkia nyös sisätiloista
Tässä asuu vanhan taikinatiinun päällä pylvästyräkki ja kaktusrypäs jonka nimeä en tiedä sekä pieni kituva rahapuun alku.
Keittiön ikkunalla asuu tää pullukka herra rouvineen ja lapsineen
Ostin kirpparilta lisää vanhaa kamaa puuvajan seinään, sukset pitää vielä ripustaa tuonne oikealle räystään alle vartijapöllön viereen. Puuvaj saa kesällä myös amppelit räystään reunoille.l
Mökin pelakuut on siivottu, laitettu uutta multaa juurille ja nyt ovat ottamassa happikylpyä terassilla. Tykkään kun ne ovat tuollaisia känkkyräisiä.
Pielikkien lupaus kesäisestä kukkaloistosta Mä niin tykkään tästä väristä ja näistä vanhoista kränkistä!
Hiekkaranta siivottu meren tuomasta ryönästä. Heinäseipäistä kyhätty teline odottelee kesäkukkaa. Taustalla isännän urakka, grillitupa. kesken vielä hieman…
Pipsakin nauttii auringosta.
Rannalla myös ikivanhoja kaksimetrisiä tyrnipensaita…isäntä haluaisi ne pois, mä en…rakastan kaikkea känkkyrävänkkyrää ja kyllä näihin vielä marjoja tulee.
Isännän mulle viimenuonna äiteenpäiväksi kyhäämä kasvilava kuivattelee itseään auringossa…vapun jälkeen saa laitojensa sisälle siemenet.
Taitaapa tuosta saunamökin edestä lähteä lopultakin huitsin pimpulaan tuo vasemmanpuoleinen vaalea kataja. Se on häirinnyt mua jo monta vuotta, mutta isäntä ei ole antanut sitä sahata poiskaan…Tuossa terassilla kun istuu, se estää näkemisen merelle,
Nyt se kataja on sitten poissa, tuli hyvää kokkovärkkiä Juhannukseksi.
Oravan vikaa tossa mun koirassani?
Tutun oloinen lyhty oli sulla tuolla sisällä
Olipas kivan näköistä ja mukavaa kiertää tiluksiasi. Vaikka pensaiden ja puiden kaato ei
olekaan kivaa, niin täytyy sanoa, että maisema parani kertalaakista, kun kataja lähti!
Kivat huntatkin sulla…
Maksaruohollako samanmoinen lyhty joo se kataja ei ollut oikein kuosissaan ja selkesästi kituvampi kuin naapurikataja. No nyt on poissa…tykkään kuitenkin valosta jota tulee nyt terassille, isäntä tosin valitti että ny ei voi oleskella saunan jälkeen nakusillaan terdellä kun naapuri näkee hih Meidän mökillä kasvaa ihan hirmusesti puita ja kokoajan on pukkaamassa uutta tainta, joten joka kevät sieltä saa ainakin lepikoita karsia.
Kotona taas mökkireissulta, kaikkea on kerennyt tapahtua, tyttären kyynärpää murtui vappuna, ei kannata halailla vieraita poikia ja poijan perhe kävi lähellä liippas tilannetta Konginkankaalla:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194740325614/artikkeli/ihme%20kukaan%20ei%20loukkaantunut%20hevo
senkuljetusvaunun%20auton%20ja%20rekan%20kolarissa.html
Onneksi kaikenkaikkiaan pahemmilta selvittiin!
No kukei taas…tässä pihakukei kotoa, niin odottelen tämän korean onnenpensaani kukintaan siirsin sen viime vuonna tähän missä se nyt asuu ja kukkii sen jälkeen ekan kerran! Olen myös harjoitellut picasan kuvankäsittelyä, tämän kuvan värisävyjä hieman syvensin…aina sitä jotakin oppii jos oppii
Tässä asuu talitiainen, en vain saanut arkaa tinttiä kuvaan, mutta mökki on kyllä aika kutsuva tuolla hopeakuusen kätköissä.
Sisätiloissakin alkaa tapahtua…Hoya Bella rakkaani on nupuillaan
Näitäkin kuvia käsittelin picasalla…taisin käsitellä liian punasävyisiksi? No oppia ikä kaikki
'
…sekä pari kuukautta sitten juurruttamani tuoksulehtikaktuksen alku alkanut tehdä uusia silmujaan…
Tämän päivän hankintani Kauppilasta Hoya kokoelmaani. Pidin lehdistä, mutta kasvin tieteellistä nimeä ei ollut missään. Kasvi on siro ja lehdet pienemmät mitä kuvassa näyttää. Jos joku ystävällinen sielu joka selaa kuviani tietäisi ja kertoisi minulle mikä hoya laji on kyseessä