Lehtikaktus, Epiphyllum

Kalanruotokaktus innostu kukkimaan,kaikkiaan 13 kukkaa näyttäs tulevan.Pareittain aukoo kukat.

Kivinalle,tuosuu ihanalle.

Bobbie,tämä kalanruoto on muistaakseni Mummelilta tai mummihoolta saatu.

Filopator, sulta saatu toinen hybridi oli alottanut salaa kukkimaan. Tämmöisiä niistä tulee :+1: tai ainakin tästä… lievässä rutussa kun on purkki ikkunalaudalla ja oli kukan asentanut agaven ja ikkunan väliin :grin:

Kukka on ainakin kerrotumpi mun mielestä kuin hovipoika. Sulta saatu hovineito voi myös hyvin, se ei ole vielä intoutunut hurjastelemaan kukkien suhteen. :blush: 

Minulla ne on levossa viileän makuuhuoneessa ikkunan edessä.

Kiikutin sen ruukun keittiöön ja annoin sille vettä ja lisäsin märkää kahvipuruja ja multaa.

Olikohan se vuosi sitten, kun tämän yhden tilasin Alankomaasta ja teistä joku sitten suositteli minun irrottamaan siitä sivuversot, kun niistä tuli yhteensä 5 pistokasta.
Koko talven olivat viileällä ikkunalla ja eilen kannoin ne keittiöön.

Nyt alkaa ruukku olemaan aika täynnä, sillä jokainen on tehnyt uusia versoja. 

4 lokakuuta 2018 olen tilannut tuon pistokkaan. Kylläpä aika menee nopeasti.:roll_eyes:

Hovipoika innostu kukkimaan,viikko sitten laskin nuput,23 kpl.
Huono kuva ku kukat ikkunaan päin.

Mitä kikkoja pitää tehdä, että saa lehtikaktuksen kukkimaan?

:smiling_face_with_three_hearts:
Ikkunanpesun ajaksi otettiin pois ikkunasta,tässä koko komeus 

Ihan ihmettelen miksi tämä on nuin tumma, kun toiset versot on ihan vihreät. :astonished:

Kamala miten iso kuva tuli vaikka leikkasin ja pienensin tuon. :thinking:

Driffidi oikoo taas kaulojaan 

Ja sitten aukeudutaan…

Ja tänään yksi 

Kaktus teki vain yhden kukan

Tämä kukkii ekaa kertaa.Mikähän mahtaa olla nimi?

Olisko hovipojankaktus.Minulla tuollainen tekee yhden kukan tänäkeväänä.Nuppu on vielä pieni mutta ootellaan aukeamista!

Nyt minun Orkidea  Mystic Mood kaktus versoo hauskasti. Yksi verso  päätti kasvattaa latvaan 2 versoa. Saa nähdä kuinka naurettava siitä tulee. :grin:

Kovasti ne kasvaa ja lähes silmissä.