Leijan pihamaa

Tässä kasvaa auringontähti

Mun silmään näyttäis Norjanangervolta, mahtaisko olla?

Tästä penkistä mie kaivoin vattupöheikön pois ja pistin nuo kälyiset ruusut päihin. Koivun juurta oli enemmän kun laki sallii, varmaan ranteen paksuisia pahimmat…Piti välillä pyytää isäntä apuun, kun ei omat voimat enää riittäny. Ja tuo lekahan on vallan mainio ja hyvin tarpeellinen puutarhan työväline
Keskellä sitten kaikkee mahdollista maksaruohoa ja ruusujuurta, väliaikaisesti tottakai

Tuolla oli ennestään semmoinen vanha iso pata upotettuna maahan ja siinä kasvoi kaikkea mahdollista. Oon siitä siirtäny vuohenjuurta ja harjaneilikkaa muualle, mutta vielä on akileijaakin iso kasa. Kevätesikot tyrkkäsin siihen joukkoon ja tais siihen mennä belliskin… Ja huom! tämäkin on VAIN väliaikaista

No sit pitää esitellä se "työpöytä", minkä isäntä miulle teki. Hyvä oli nakutella vasaralla lautaa ja sormea

Ja ne pienet raparperin alut, mitkä löysin nurmikon seasta   Tuskin tänä kesänä soppaa saadaan, mutta onhan se kesä enskin vuonna

Ruohosipuli muutti raparperin viereen

Tällainen lehtikomposti myö tehtiin pari viikkoa sitten. Mahtuu muuten paljon tavaraa!

Syyshortensiaan tulevat lehdet myöhään eli ei siinä vielä tähän aikaan ole paljon mitään näkyvissä. Yleensä kai leikkaaminen tehdään joskus kevättalvella. Itse olen jättänyt vain muutaman silmun jäljelle edellisvuonna kasvaneisiin oksiin.

No vielä muutama kuva…

Riippumaton ostin viime syksynä vitosella alekorista. Mukavahan siinä on kölliä

Ja tämmöinen läjä kiveä odottaa jotain inspiraatiota…

Äitienpäiväksi ostin itelleni orvokkiamppelin. Välillä näytti, että se kuolee alkuunsa, mutta kyllähän se siitä sitten virkosi

Ja tässä vielä pari kuvaa sammareista, mitkä on jo kukassa

Mr.Majestetic

Eskimo   (mut onks tää eskimo? voi olla että on mennyt vellit ja jauhot sekaisin…)

Tänään näytti kirvahyökkäyksen kohteeksi joutunut rodoni tällaiselta…

Aika hyvin sain toluvedellä häädettyä sen lauman pois… kerran oon suihkuttanut sen jälkeen, eikä ihmeitä öttiäisiä nyt näy

Pakko laittaa todistuskuvaa, että on sieltä pikkuhiljaa muutama tulppaanikin aukeemassa

Syksyllä pistin penkin reunaan 3 kuunliljaa ja niitä reilu viikko sitten itku silmässä etsin…Ja nyt ne kaikki on tullu esille

En kyllä olis uskonut, että tämäkin jaloangervo vielä nousee… Niin paljon tuli katolta talven aikana lunta suoraan penkin päälle. Olin jo keväällä ihan epätoivon partaalla, kun muualta oli lumet sulanu ja koko kukkapenkki oli vielä metrin kinoksen alla…

Oon saanut tämän alun ystävältä, joka ei itekään enää muistanut, minkä värinen se on. Jännitystä!

Kesäpikkusydänkin se sinnikkäästi kasvaa   Kukkia saa vielä oottaa, mut jaksan mie ootella

Alwin