Leijan pihamaa

No jospa mie sitten uskaltautuisin laittamaan oman kuvagallerian tuosta meidän projektipihasta...
Samalla sitten saan kyseltyä, että mitähän nuo hortensiat oikein on, kun ei mulla ole niistä harmainta hajua

1. Mikähän tämä on? Korkeutta on yli metrin verran, näyttäisi menestyvän

2. Tämmöistä pensasta on vaikka miten paljon, kukinta jo on ohi eli liekö tuosta selvää saa...
korkea on ja tuuhea myös...

3. Mikä lie tämäkin? Ja pyykit iloisena taustalla

kanadanpiiskuksi arvaisin. ja edellinen taitaa olla jokin tatar ei pensas…

4. Jostain pienesti putkahtaa harjaneilikkaa. Kannataisko sitä yrittää pelastaa syksyllä vai keväällä uuteen paikkaan? Ehdottomasti haluan sen säilyttää

5. Akileijoja on vähän siellä sun täällä... Ei mitään hajua minkävärisiä, mutta kaipa se ensi vuonna selviää

harjaneilikka on periaatteessa kaksivuotinen (voi kyllä vanhakin yksilö säilyä ylivuotiseksi). anna siementää, niin putkahtelee isommin seuraavina vuosina.

mai-lee kiitti:) pitääkin tuosta tatarista ottaa paremmin selkoa, mulla ei tosiaankaan ole harmainta aavistusta tuon pihan kasveista…paitsi joistakin vähän;)

6. Juhannusruusu ei oikein näytä menstyvän surullinen Siinä on niin isoja koivuja vieressä, että vievät vissiin kaikki voiman maasta. Kannattaisi varmaan yrittää siirtää vähän toiseen paikkaan? Ainakin jos osan tuosta saisi pelastettua. Kannattaako sitä samalla leikata alas?

Kiva Leija että laitoit oman gallerian! Jään mielenkiinnolla oottamaan lisää kuvia :smiley:

7. Pensashanhikkia, olettaisin? Tää on oikeestaa ihan kivaa, mutta paikka ei todellakaan oo ihan mieluinen mulle. Siirrettävien listoille menee. Voiko sitä jakaa ?

1. Telekia speciosa eli auringontähti?

8. Eikös tämä ole vuorenkilpeä?

On vuorenkilpeä :slight_smile:

9. Sitten on tää miun murheenkryyni taon edustalla. On jos jonkinlaista kasvia ja ruohoa. Ainakin pionit siirrän jossain vaiheessa ja palavanrakkauden. Teksi mieli tehdä tuohon ihan semmoinen penkki, mihin laittaisin vaan jotain kesäkukkia esim astereita, sammareita tms...

Mutta mikäs se tämä on?

Harmaamalvikki.

10. Illalla kaadettiin tuosta saunan ikkunan edestä joku iso pensaanköriläs pois... Varjosti niin paljon pukuhuonetta, kun ei ole kuin tuo pieni ikkuna. Sähköjähän tuolla saunassa ei ole

Pitäsi keksiä jotain järkevää oleskelupihaa tähän saunan luokse. Tässä sitä kuitenkin paljon aikaa vietetään. Varmaan jotain patiota pitäisi tehdä tai laatoittaa tuo oelskelualue. Mulla nyt vaan ei mitään visiota synny päässä...

11. Äskeinen kuva tuossa kiikussa istuen otettu, tämä sitten vastapäätä saunan nurkalta
Tuon kiikun muuten jättivät ja takana häämöttävän vastakkain istuttavan myös. Ne mulla olisi tarkoitus suojata jollain öljypohjaisella. Ovat hyvässä kunnossa kuitenkin.

12. Saunan edessäkin jotain kasvaa, oisko jotain liljaa tai iiristä...? Ajattelin ne kyllä tuosta jonnekin siirrellä... kamala mie...
Siinä onkin saunan ikkuna ja vieressä sitten puuliiteri

13. Ja talon uusi isäntä Milo Juuso ehti loikkia jonnekin talon taakse, sitä ei meinaa ehtiä kuvaamaan...

Tuohon kuistin eteen teen portin, että voi koirat olla vähän niinku arestissa joskussilmän isku Ajattelin lähteä kattomaan kierrätyskeskuksesta vanhaa pinnasänkyä, jos siitä saisi toisen laidan hyödynnettyä siihen. Tuolla aukolla on kuitenkin mittaa 130cm, enkä laiskuuttani viiti tehdä, jos helpommallakin pääsee. Ei tartteis kun hioa ja maalata.