Muutama viikko sitten ostamani leiskuvan oranssi leimurakkaus kukkii.
On muuten palavanrakkauden ja hehkuvanrakkauden risteymä.
Muutama viikko sitten ostamani leiskuvan oranssi leimurakkaus kukkii.
On muuten palavanrakkauden ja hehkuvanrakkauden risteymä.
Tässä on sitten leimurakkauden pikkuruisia taimia.
Ja tässä kukka!
Hieno juttu, kannatti lähettää sinne asti!
Minkä korkuisia teidän leimurakkaudet ovat? Jostain luin, että se on 30cm korkea. Mutta minulla viime syksynä ostetut vaan venyvät ja venyvät, ovat lähemmäksi 1m ja kaatuilevat. Laitoin niitä vielä penkin etuosaan kun vielä sykysllä vaikuttivat matalille ja tukeville.
Hienosti kyllä kukkivat ja ovat näyttäviä mutta ovat jopa korkeampia kuin liljat takana (samat muuten kuin eka kuvassa tässä keskustelussa):
Sellaisia jotakin 30 - 40 cm korkeita ne meillä ovat.
Samoin täällä ovat matalia.
Mitähän ihme mutanttia minä olen ostannut. Eikö tuo kuitenkin ihan leimurakkaudelle näytä? Mitenkähän käy tämän vuoden siemenkasvatusetn kun otin juuri tuosta siemeniä. Vielä ovat kyllä matalia vaikka jo kukkivatkin.
Eleonora, kyllä se leimulta näyttää… jos se vaikka kuuluu siihen samaan meidän maalla ihmeteltyyn megalomaanikkojen suureen sukukuntaan, joilla tuntuu olevan käynnissä loputon kisa siitä, kuka on tämän kesän Suurin Ja Kaunein mäellä…;))
Näin se taitaa olla Euffis!
Ainakin tämä on ohittanut upeasti koko sukunsa eli hehkuvanrakkauden ja palavanrakkaudenkin
Nemesialta saadut leimurakkauden siemenet tupsahtivat yllättäen esiin, vieläpä samassa kirjekuoressa Vieläkö ehtii kukkimaan, jos nyt kylvän. Peitelläänkö siemenet, pidetäänkö valossa vai pimeässä.
Rakkaudet kukoistaa.
Leimurakkaus leimuaa aamuauringossa.
Leviääkö leimurakkaus helposti itsekseen joko siemenistä tai juuresta? Minullakin rakkaudet ovat menneet ihan lakoon.
Siemenestä.
Kiitos
Osaakos kukaan sanoa, mitä eroa on leimurakkaudella ja hehkuvarakkaudella? Omani olen ostanut aikoinaan hehkuvarakkautena, mutta jotkin kuvat täällä ovat kyllä hyvin samannäköisiä, kuin omani.
Havina, minulla on se käsitys että hehkuvarakkaus on tummenpi lehdistöltään ja kukka tumman punainen. Näin on ainakin omani ollut.
Kiitos Nemesia, minun hehkuvarakkauteni onkin kyllä tummempi lehdistöltään, mutta kukka aika samanvärinen. Voi olla vähän tummempi, kuvahan kuitenkin aina vääristää väriä.
Leimurakkaus loistossaan