Kynttiläliisukka eli marraskuun kynttilä kukkii parhaillaan...tämä on lempparikukkani, mammallani (äidinäidilläni) se kukki silloin kauan aikaa sitten samalla paikalla amppelissa, kuin nyt minulla kuvassa:
mun lapsiako?
Minulla kukkii tuo sama, jonkun pentitläisen lapsonen, en muista vaan kenen.
Kyllä kibuvitsin lapsoset tässä kasvaneet aikuisikään !
Muistaisitteko minua sitten joskus kun leikkelette noita kynttiläliisukoitanne. Tuollaista olen aina haaveksinut kun satun olemaan marraskuussa syntynyt ja tuo etunimikin passaa tuon kukkasen nimeen.
Giardinalle laitin viestiä privatisti kynttilälissukasta alias marraskuun kynttilästä.
lähetin muutaman pistokkaan
Tuhannet kiitokset, kibu, tulivat perille hyvissä voimissa!
Ei kellään sattuis oleen kynttiläliisukan leikkuuaika...?
Tuli tässä palstoja selatessa tämäkin ihana kasvi mieleeni, tykkäisin tästä kovasti minäkin.
Tarkoitatko Hyrinä marraskuunkynttilää? Rakkaalla lapsella taitaa olla monta nimeä. Voisin omastani pari latvaa nipsaista.
Juu silläkin nimellä tuota kait kutsutaan. Kiitos kovasti, MarjaBee, laitan osoitteeni hölöllä.
Ja korvaan kyllä postikulut!
kynttiläliisukka eli marraskuunkynttilä kukkii:
Niin kukkii minullakin, kiitos sinulle, kesäheinä!
Kiva kuulla Giardina.
Mulla on vähän huonovoipanen tämä kukka, sillä se mustuu lehdistä ja pudottaa ne.
Ehkä liika kastelu tai liian tiivis multa. Otin kuitenkin alkuja siitä toiseen multaan.
Kun leikkaatte liisukoitanne niin täällä olisi yksi joka ottaisi pistokkaita vastaan
Huomasin että mun liisukassa oli nuppuja…
Onkos sinun liisukka sekkaintunnu kuukausista näillä keleillä?
Vissiin se on…
Kukkii se
Kynttiläliisukka (plectranthus oertendahlii) kiinnostaa kovasti! Voisinkohan saada siitä mitenkään alkua?? Vaihtarina - maksaen??