Lilja: Sahramililja, Lilium bulbiferum subsp. croceum

Sahramilija siis on paljon tummemman punainen ja kukkien lehdet ovat terävämmän malliset.

Tämä lienee sahramililja. Äitini sanoi sitä keisarinkruunuksi.

Sahramililjoista nopeimmat kukkivat jo. En tajua mikä hoppu niillä on.

Qhaukulta sain viimevuonna sahramililjan sipuleita ja nyt ne alkavat kukkimaan!hymy

Pirjoh, ihanaa kuulla että lähti kasvuun! Mieltä lämmitävää kuulla että oman pihan kasvatit jatkaa kasvuaan jossain muualla naurua (lukekaa: ei töpeksiny lähetyksessä)allapäin

Ovatko nämä sahraminliljoja? Olen pari vuotta luullut ruskoliljoiksi, mutta nyt alkoi vahvasti epäilyttää. Kirjoitin jo äsken viestin tuohon ruskolilja keskusteluun, mutta kuvia katsellessani epäilykseni sen kuin vahvistui. Itse rakastan näitä sydän, mutta kun ehdin alku kesästä lähetellä näiden sipuleita ruskoliljoina. Haluisin siis "virallisen" vahvistuksen kukkien lajikkeesta, että voin oikaista virheeni niille jotka sipuleita saivat, jos ovatkin sahramia.

Ei näy itusilmuja niin sahrami.

Qhaukku, kiitos sulle!

Ei kaikki itusilmuttomat ole sahramililjoja. Aika paljon virheellisiä tulkintoja ihanista liljoista :slight_smile:
Tässä itusilmuttomia ei-sahramililjoja, jotka tuomitsee helposti ruskoliljaksi tai sahramililjaksi:

Linkki CalPhotosin sivulle.

(efloran sivuilta löytyy tarkempi lajikuvaus piirroksineen.). On teillä upeita oranssin ja punaisen sävyjä.

http://molbiol.ru/forums/index.php?showtopic=212652 (lisää tietoa voi googeltaa hauilla: Лилия даурская ja Лилия пенсильванская)

Nämä lienee sahramililjoja. Laitoin sipulit keväällä vähän hassusti riviin, pitänee syksyllä laittaa ryhmäksi niin näyttää paremmalta...

Mun sahramililjat on vähän erisävysiä, tämmöisiä. Kuvassa väri on vähän todellisuutta punaisempi.

sahramililja

Sahramit tänä vuonna ja sipulit ovat kahden nyrkin kokoisia.

Wau!

Pöh! Katoin tänään K-kaupassa että oho, onpa halpoja sipuleja 1,99e/pussi. Olisin ostanut punaisen keisarinkruunun sipuleja mutta jepa, 1 sipuli per pussi :smiley:

Eipä oo hetkeen tätä ketjua käytetty. No ny käytetään :slight_smile:

Eikö täällä muilla sahramit kuki :slight_smile: Tosi pitkiks venähtäneet.

Nää saa syksyllä lapiota.