(Kukkasipulit ja mukulat)
Suljen "Lilja / Yleistä, Lilium osa 1:n ja avaan tähän Liljoille Yleisen keskusteluketjun Osa 2.
Siirrän tähän alkuun muutamia viestejä edellisestä ketjusta.
(Kukkasipulit ja mukulat)
Suljen "Lilja / Yleistä, Lilium osa 1:n ja avaan tähän Liljoille Yleisen keskusteluketjun Osa 2.
Siirrän tähän alkuun muutamia viestejä edellisestä ketjusta.
Tässä näitä Filopatorilta saatuja ihanuuksia. Eli nuo tummat sekä valkoiset ovat häneltä saatuja, pinkki tuli mulle jotain muuta kautta.
Kuvat siis viime kesältä.
Nämä vaan komistuvat ja varsinkin nuo valkoiset ovat runsastuneet niin paljon, että niitä pitää varmaan kohta jo jakaa!
Nyt samalla huhuilen Filopatoria kun hänestä ei ole kuulunut, oletko linjoilla?
upeita ovat
Näin keskitalvella kun katsoo noita ihanuuksia niin ihan sydäntä lämmittää, ei sitä kesällä aina muista miten kauniita ovat. ![]()
![]()
![]()
Liljat on ihania. Onneks täällä ei oo markettia ihan lähellä, jää noi alehankinnat tekemättä
. Vai onks se onni ollenkaan ![]()
Upeita !
Mä tilasin keväällä parin liljan sipuleita, aika kalliita ovat. Istutin ne väliaikaisesti ruukkuihin ja kohta ne varmaan kukkii, nupuilla ovat. Syksyllä laitan sipulit penkkiin.
Olisko kellään visiota mitä niiden eteen, taakse, viereen kannattais istuttaa.
Eteen jotain matalampaa joka kukkii aikasemmin ja jonka lehdet jää nättinä sit siihen ?
Vai taakse jotain korkeeta joka kukkii aikasemmin ? Vai myöhemmin ?
Mulla ei ole vielä oikeen minkäänlaista visiota tästä, nyt on hyvä hetki toimia vaikuttajana ![]()
Korkeaa punalatva, doorianvillakko.
Matalaa komeamaksaruoho, syyskaunosilmä. ![]()
Minulla on yhdessä liljapenkissä kaverina narsisseja ja kuunliljoja. Narsissit kun lakastuu, alkaa muut työntää vartta.
Mulla on keväällä hommattu puuliljan sipuli istutettuna ruukkuun. Syksyllä laitan sen maahan sitten. On kolmessa ruukussa liljoja, vaan yhessä pitäis olla sitä puuliljaa. Kaikkien liljojen varret on ihan saman pituiset ja nuput saman kokoiset. Mistään ei pysty päättelemään missä ruukussa se puulilja on. Mielenkiinnolla odotan
Isot nuput on puuliljassa.
Filopatorilta saadut liljat kukkivat tänä vuonna tosi pitkään, varmaan johtuen runsaista sateista. Nämä tummat ovat erityisen upeita. Iso kiitos näistä Filopatorille!
Valkoiset ovat jo kukinnan lopussa. Etualalla kuunliljat ja seassa kasvaa myös ruusuja.
Ole hyvä
Hyvään kotiin pääsivät.