Lilja / Yleistä, Lilium

No niin minustakin. Toi pilkottumuus vaan hämäs :slight_smile:

Orange Electric

kuva

Minulla on muutama lilja väärässä penkissä. Milloin ne olisi hyvä siirtää, nyt kukinnan jälkeen vai vasta myöhemmin vai vasta ensi keväänä?

Mä siirtäisin kukinnan jälkeen (siemenkodat pois heti kun kukka lakastuu)silloin syksymmällä kun alkavat näyttämään lakastumisen merkkejä. Ehtii ottamaan ravinteita ens vuotta varten ennen siirtoa.

kuva

Osaako joku antaa tälle tarkempaa nimitietoa? Avasi ensimmäisen kukkansa tänä aamuna. On vielä hätäsiirron jälkeen väärässä paikassa, mutta nyt kun kukkii tietää miettiä sille oikeaa paikkaa. Löytyi viime kesänä pienenä ruipelona tuijan alta. Pelastin tuohon penkkiin, kun aloimme siirtämään tuijia.

kuva

Ensimmäiset alkaa aukoo nuppujaan.

kuva

Red Planet

kuva

Mapira

Kuvissa LO-lilja 'Bellsong'. LO-liljat ovat valkoliljan ja Oriental-liljan risteymiä. Tuoksu on äärimmäisen voimakas, ja sillä on valkoliljan torvimainen muoto.

kuva

kuva

Matala New Wave

kuva

Minun liljat vasta aloittelevat kukintaansa. Tämä Pink perfektion kukkii nyt.

kuvakuva

Tuon liljan nimi on väärin. Pitää tsekata arkistoja mitä Eurobulbilta tilasin.

Tuon edellä olevan punaisen iljani nimi on Pink flavour.

Muut laittaa kauniita kuvia liljoistaan ja mun liljapenkissä näyttää tältä...

kuva

En tiedä mitä tolle tekis. Mistä mahtaa johtua, sipuleista, maasta, sääoloista vai mistä. Syksyllä joka tapauksessa muutamia sipuleita siirrän siitä toiseen paikkaan, että saan tilaa parille ritarinkannukselle tuohon aurinkoiseen paikkaan.

Samaapa olen ihmetelly minäkin , talon takana on vanha liljapenkki tismalleen saman näkönen, mutta vaan se yks penkki, etupihalla ovat suht normaaleja. Enkä oo aatellu tehä mittään, olokoot.

Mikähän lilja tämä mahtaa olla? 

kuva

No jos ootellaan ensin,että se aukiaapi :slight_smile:

Tommonen punanen tuli Sweet Surrenderin kaveriksi, en just muista nimeä

kuva

Tää oli vissin punainen tiikerinlilja, en muista senkään nimeä

kuva

kuvaValkoliljasta vaaleanpunainen versio "Pink heaven" Taivaallinen on ainakin tuoksu 😊

kuva

Sweet Surrender nyt illalla.

kuva

Jöötille vaan tiedoksi että samat on sävelet tässäkin.