Liljuksen pihalta

Veikkaapa, että tässä on Meri-Lapin ensimmäinen persikka kukassa.

Pikkusydämet kukkii

Samoin kevätvuohenjuuret

Narsissitkin kiukkivat vielä

Näistä olen ylpeä, nämä pionit alkavat viimeinkin kukkimaan

Liljuksen kasvihuone tosiaan on ihana, kateeksi käy! Ja koko kasvihuoneen seutu on vielä kesän lopussa ihan uskomattoman ihana, jo nyt näyttää niin hyvältä.

Kuinka minä nyt vasta älysin tuon Liljuksen kasvihuoneen ympäristöineen? Todella kiehtova ja mielenkiintoinen paikka. Minäkin toivon kuvia lisää vain!

Kiitos kommenteista Tuntuu itsestä, että ei tuo etene mihinkään ja alkaa näyttää siltä, että ne minun viime talven taimikasvatukset on kohta kaikki uponneet tuonne ja alueesta on suurin osa vielä laittamatta.

Vinkatkaa jotakin korkeaa nopeakasvuista pensasta tuonne taakse. Syreeniä en oikein välitä ja takinamarjakin taitaa olla aika matala, vai mitä? Isännän sain puhuttua joka kesäiselle Torniolaakson taimitarhan reissulle, joten pitäisi alkaa tietämään mitä pensasta ostaisi.

Kasvihuone alkaa kohta olla järjestyksessä. Jotakin vielä on mitä pitää ulos kantaa. Tervetuloa...

.

Kahvittelu- ja huilauspaikka

Tomaatit rivissä. Nuo spiraalitikut on kyllä kivoja, harmittaa vaan, kun en ostanut enempää, kun Liiteri möi niitä alennuksessa. Takana näkyy isännyksen yllätys: toi minulle nuo bambuverhot ja asensi vielä paikalleen.

Maidolla, ei sokeria, kiitos!

Ja ihana kivetetty polku johtaa tuonne kasvihuoneeseen!

Haaveilen edelleen...

Kesäloma on melkein mennyt ja arvata voi mitä olen enimmäkseen tehnyt.

Tähän tein pelkän hoitokäytävän. Noita pensaita olen kiskonut etupihalta tänne ja viime kesänä tuttavalta saadut jättipoimulehdet ja rönsyansikatkin sai oman paikkansa. Tuohon keskelle haaveilen (siis olen jo tilannut) kolme pionia näin alkuun.

Isännyskin näyttää innostuneen tuosta kasvihuoneesta. Teki hövelinä nuo reunukset parruista, jotka oli saanut jostakin purkutyömaalta (enemmin ei tullut kuuloonkaan, että niistä tehtäisiin jotakin pihajuttuja). Takana muuten näkyy tuo metsän raiskaus, joka tuli voimalinjan myötä. Ennen tuosta ei talvellakaan näkynyt läpi.

Voih...onpa ihanan näköistä! Olet ollut suunnattoman ahkera ja uskon, että (työ)hermosi ovat levänneet puutarhailun parissa

Lasten penkki, lupiinia, takana syysleimua, tosin kituliasta, pari Markettaa ym. mitä ovat sinne halunneet laittaa.

Pensasmerikaali on nyrröttänyt tuossa jo kolme kesää ja ajattelin antaa sille tänä kesänä lähtöpassit, kun ei kuki ja on aina niin reikäinen. No nyt se sitten alkaa kukkimaan.

Särkynyt sydän vauhdissa.

Tulppaaneitakin vielä kukkii.

Kyllä olet saanut mukavaa jälkeä aikaan. Tuo kasvari on aivan uskomattoman suloinen. Kattelin noita tuoleja yhdessä kaupassa ja tuossa näyttävät olevan juuri paikallaan. Kuuluiko pöytä samaan settiin?

platon, ostin nuo viime kesänä alennusmyynnistä (ennenkuin koko kasvari oli edes valmis), silloin ainakin myytiin koko sarjana. Missä olet nähnyt irtotuoleja myynnissä? Minä haaveilin parti viikkoa sitten, että saisin pari tuolia lisää noiden vihreiden tilalle.

Lisää kuvia, kasvihuoneen eloa.

Tomaattien kanssa on mennyt vähän överiksi. Osa on jo jaettu pois.

Tytär istutti vähän krasseja viiniköynnösten altaaseen. Näistä on jo osa siirretty, mutta siltikin noita riittää.

Tänä keväänä ostettu karpaattienkello on lähtenyt hyvin kasvuun.

Lehtosinilatvaa, jossa oli mielestäni viimekesänä paljon enemmän sinistä kuin nyt.

Kivikko ei oikein kuki tähän aikaan. Tuo vasen reuna kasvaa ihan itsellään näköjään vaikka mitä, sillä tänä keväänä en laittanut siihen mitään siemeniä ja silti siitä pukka vaikka mitä.

Voi kun hieno alue lehtosinilatvaa! On se jännä tuon valkoisen kanssa kun eikö yleensä noissa monen värisissä valkoinen ole väistyvä? Lehtosinilatva tuoksuu todella hyvälle

Joku tatar, ainoita kasveja, mitä täällä oli, kun tänne muutimme. En tuosta kyllä oikein välitä, mutta olkoon.