Liljuksen pihalta

Sadetta tässä minäkin pitelensilmän isku

Mukava nähdä taas pihaltasi kuvia. Nätisti kukkii nuo kuvaamasi kasvit.

Kataja viihtyy hyvin, se on siirretty viisi vuotta sitten tuohon n 30 senttisenä. Yhtenä vuotena jänis söi siitä osan ja yhtenä vuotena myyrä oli tehnyt pesän sen juurelle, mutta eipä haittaa. Toinen leppiskin on näköjään tullut esille. (PS: ei saa katsoa tuota penkin takareunaa) Takana on minun tämän vuoden äitienpäivälahja, isäntä oli reissussa, joten heti tietysti tilasin multaa itselleni lahjaksi.

Kauniita ja kiitollisia Saksankurjenmiekko(jako?)

Tulikellukkaa

Ensimmäinen pioninkukka tällä pihalla,

Yrttispiraali:

Tulppaania, tarkempi nimi hukassa.

Näitä polkuja teen kai viimeiseen asti, jotta ....

Tätä aluetta täytetään ja tuonne taakse tulee kuusiaita, etuosa on tarkoitus pengertää, laitaa siihen kiviä, vuorimäntyjä ja joitakin kukkia. Tuolle välille sitten olen ajatellut tehdä "ruusutarhan" eli isoja ruusupensaita, leveitä käytäviä, kaikki katetaan parkilla (kunhan sitä parkkia nyt ensin saan). Isäntä ei tiedä ruusujutusta vielä mitään, eikä tiedä myöskään sitä, että olen jo tilannut ensimmäiset ruusutnaurua.

liljus, sulla on kyllä ihania istutuksia ja tosi komea kasvihuone! Ja tuo kivipolku, oi että…

Kiitos, noita polkuja olen värkännyt viime kesän ja tämäkin kesä taitaa mennä samassa hommassa. Kiviä olen saanut mukavasti kerättyä, mutta liuskekivet loppuu kohta, kunpa vain muistaisin, kuka niitä toi meille toissa syksynä, koska hinta ei ollut mitenkään paha, tosin eivät ole A-laatua, mutta minulle kelpaavat.

Vimpan päälle hienoa! tähti Nuo polut ovat kyllä valtavan hienot kasveineen päivineen. huoks.

Kyllä teillä on tosi ihanan näköistä :slight_smile: Liuskekivipolut ovat todella kauniita ja kasvihuone taas ihan sanoinkuvaamattoman hieno “olohuone”.

Noita liuskekivipolkuja käyp minunkin kateeks... kieli ulkoa Kiva seurata uuden istutusalueen muuttumista

Kiva, kun saa positiivista palautetta, jaksaa taas touhuta, kiitos teille. Tämän päivän urakka oli lasten oman penkin tekeminen. Haettiin aamulla kukat, kun olivat jo reilussa alennuksessa ja sitten ei kun tuumasta toimeen. Tässä Jennan, 4-vuotta, penkki:

Kumpikin valitsi itse omat kukkansa(minä valitsin vain villiviinit) ja kumpikin sommitteli ja jopa istutti itse omat kukkansa suurelta osin.

Janin, 7-vuotta, penkki: Nuo kuorma-autot kuljetti ahkerasti multaa ja siksi ne siis pitää Janin mielestä olla kuvassa mukana!

Koko komeus vielä edestäpäin:

Päivä siinä meni ja oltiinhan me koko porukka yltäpäältä mullassa, mutta kivaa oli ja lapset oli hirveän tyytyväisiä penkkeihinsä.

Onpa lapsilla upeasti silmää puutarhakasveille! Mahtavat penkit. Aiettä nuo näyttää hienoilta ensi kesänä.

Meidän Jii olisi takuulla ihan täpinöissään teidän hienoista kuorma-autoista. Ooh… että osaavat oikein multaa kuljettaa. Meidän kuormurit ovat vielä pelkästään hiekkahommissa.

Heh, olisittepa Jiin kanssa nähneet multakasan, siellä oli kaivuri, joka lastasi nuo kuorma-autotnaurua