Oho, en edes tiennyt sitä. Olen nähnyt aiemmin, kun siinä oli koko perhe uimassa.
Tänään peipponen komensi minua reippaasti kun olin lähellä linnunpönttöä. Eihän peipponen pesi koskaan pöntössä vai jos sittenkin…
Tehtiin kirjosiepolle uusi pönttö, pohjalle viimevuotista aaprottimarunan kukintoja lintukirppukarkotteeksi.
Palokärki huuteli ja ilmestyi katuvarren koivun kantoa hakkaamaan varmaankin kultakuoriaisen toukkia. Huuti maassa, hakkasi ja huuti, eksoottinen näky taajama-alueella, punainen pipo vaan liikkui.
Olipa päivällä upea näky, kun taivaalla liiteli kaksi merikotkaa. Mereltä päin tulivat. Minulla onneksi sattui olemaan kiikari terassilla, niin pääsin katselemaan niitä kun liitelivät tosi korkealla. Taisi olla kevättä rinnassa heillä.
Nyt oli kirjosieppokoiras omenapuussa, ehdittiin ajoissa.
Tämä löytyi eilen kasvihuoneen vierestä. Oli törmännyt vaihtamista odottavaan, talven aikana haljenneeseen ruutuun ja hajottanut sen.
Kaunis lintu, kai varpushaukka. Tähän saakka kaikki löytyneet ovat olleet pikkulintuja.
Ressukka. Minäkin näin kerran kuolleen varpushaukan törmänneenä ikkunaan. Sen vieressä makasi rastas, kauempaa katsottuna näyttivät samankokoisilta.
Voi pahus sentään.![]()
Telkkä lens pönttöön hautomaan, sen huomaa untuvista lentoaukossa kun nyppii untuviaan munien lämmikkeeksi peitoksi. Kolmessa muussakin untuvia, niitä olen laittanut intuvstakista pönttöjen pohjalle. Yhdessä varmaankin on isokoskelo.
Viirupöllön pöntölle oli käynyt näin. Kiinnitettiin toiseen puuhun korkealle kalliolle.