Olihan hyviä virityksiä. Mistähän sitä lisätilaa saisi? Katsoin
tämän ketjun alusta alkaen ja tajusin omalta kohdalta että on pidettävä
ne siemenpussit suljettuina vielä tovi ! Onneksi olen laittanut
vasta pelargoni pistokkaat yhteen ja muutamia chili kokeiluja toiseen
minikasvariin. Pelargonit hyllyn päälle ja chilit patterille . voi että tekisi mieli.... mutta malttia!
Juu, tämän lukeminen hiukan hillitsee, vaikka tuollainen hyllyhomma olisi kyllä kätevä. Kohta on taas kaikki mahdolliset tasot täynnä purnukoita. Paljon kun laittaa siemeniä, aina jotkin yksilöt selviävät kissojen käsittelystä penkkiinkin asti. =D Aika hyvin saavat taimet kyllä olla rauhassa. Ainoastaan ruuohomaiset esim. maissi, kiinnostavat enemmän.
Kyllä minun mies oli tänään niin ihana että pakkasta uhmaten, kohmeisin sormin ruuvasi ja naulasi minun suunnitteleman hyllykön kasaan. Ajattelin että siihen vois tehdä muovihupunkin, sais minikasvarin. Täytyy vaan ensin käsitellä tuo puu muuten käy vanhanaikaisesti.
Lisätila muuttui minikasvariksi. Pelittää aika hyvin. Teline on kuumalla eteläikkunalla mutta raksamuovi on tuollaista "himmeää" joten suora auringonpaiste ei kasveja vahingoita mutta lämpötila pysyy tasaisena sisällä.
Minä olen ratkaissut ongelman osittain niin, että hain varastosta uima-altaasta (sellainen metrin syvyinen ja kuminen) jääneet tikkaat, sahasin jokaiselle askelmalle oikean pituiset pätkät raakalautaa, ja laitoin pöydän päälle. Hyvin toimii!
joo talvella katossa on kohdevalaistus.huomasitko et myös amppelissa roikkuu toinenkin amppeli pitäis saada vain lisää noita amppeli ruukkuja niin sais kaksi riviä roikkumaan
Tosi näppärä toi seinähyllykkö. Tuollaista, pienemmässä muodossa alan harkita tuohon olohuoneen seinustalle:-) Amppeli-idea on kans hauska. Mä olen pari päivää odotellut, ku isäntä lupas ruuvailla mulle amppelikoukkuja noille kukkasille ja kyntteliköille tuonne pitkin kattoja:-D Jospa tänään ehtis, ku lomakin alko!