Lisätilaa taimille

No tuo on vielä näppärämpää!

Tuo sovella-ideahan on hyvä! Tosin meillä ei taida toimia, kun olohuoneen ikkunat on 180 cm leveitä (just niitä 70-luvun…) ja siinä tarviis varmaan olla joku keskikannake hyllyillä, muuten taipuu. En ihan kakkosnelosta viitsi olohuoneen kukkahyllyksi laittaa :-).

Eltsu, tee se keskikannake tuohon Yhteishyvän malliin :slight_smile:

Joopa :slight_smile: Sittenhän se oliskin aika tukeva! Nyt pitää vielä isännälle ujuttaa tämä ajatus :wink:

Kiitokset sovella-kisko vinkistä! Meillä on varastossa venymässä entisen kodin hyllyistä jääneet kiskot ja kannattimet .

Minäkin tuosta yhteishyvän hyllystä haaveilin, mutta timpurin vaimolla ei ole hyllyjä no-jaa Nyt pitäis vain jollain keinolla saada timpuri laittamaan nuo kiskot seinään... Parasta varmaan "uhkailla" että pyydän isääni laittamaan ne silmän isku

Noi sovella-kiskot minäkin ehkä osaisin laittaa itse kiinni seinään. Taidan tehdä samoin.

Jos timpurin vaimolla ei ole hyllyjä, niin ei urheilijan vaimollakaan paremmin mene…

Selasin koko purnukka ja purkkiketjun läpi, hienoja suorituksia viimevuodeltakasvi.

Laittakaa ihmeessä lisää kuvia luovista hylly ymv viritelmistä aina niistä saa vinkkejä kun oma mielikuvitus loppuu kieli ulkoa

Sovellaa meilläkin on khh:n ikkunan edessä. Nyt meinaan vielä hankkia lasihyllyt siihen, niin valo pääsee paremmin.

Minä valtasin siivouskomerosta alemman vaatetangon alusen: Akvaariojalkojen tai pahvilaatikon päälle mikälie taso, siihen vanha kerniliina ja kylvökset, 2-rivinen kosteantilan loistelamppu viritettiin rautalangoilla päälle n. 20cm korkeuteen ja ajastimella seinään. Ja avot, jo on lämmin (kuumavesivaraaja samassa pienessä tilassa) ja valoisa paikka kaikille siemenkylvöille, taimettumisen jälkeen siirrän purkit viileämpään. Hyvin toimii ja vain lamppuun oli investoitava muutama kymppi.

Hienoa, myös merkkitikkujen osalta toimintatapasi ansaitsee arvostuksemme. Olen itse rasittavassa pähkäilyvaiheessa, vaikka lamput on hankittu ja vanha Lundia odottaa autotallissa.

Tuollaisen yhteishyvässä olleen taimihyllykön tilasin isännältä äsken. Olin jopa lehden muistanut säästää! Vaikuttaa hirmuisen kätevältä senkin takia, että saa kevään mentyä nostaa pois ikkunalta ja varastoon. Kannattaisi varmaan tehdä niitä heti kaksi, kun kerran aloittaa…

Jalomi,minä tein saman tilauksen. Tilasin kaksi, kun meinasin laittaa kahdelle ikkunalle. Sen verran muotoilin mallia, että tilasin viistot pienet laidat, eivät sitten kukat tipu.

Niin, samalla vaivalla niitä sitten sen kaksi tekee (sanon minä, joka olen vain tehnyt tilauksenallapäin). Mutta keittiön ikkunoihin nuo olisi kiva virittää, ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät tila loppuu kuitenkin kesken...

Isäntä teki tällaisen lisä hyllyn ikkunalle.Näitä pitäisi olla joka huoneen ikkunalla.

Hieno systeemi

Tuo on hyvä. Kävin Ikeasta ostamassa eilen purnukoita joissa on semmoinen ripustus lippa, 50 senttiä kappale. Ostin myös tangon johon ne voi laittaa roikkumaan. Tanko tulee kiinni ikkunan alle. Lisätilaa seitsemälle isommalle ruukulle tai jos saa viritettyä useemman pienne yhteen.

markemummo, samanlaiselta näyttää kuin yhteishyvän taimihylly. Pitää huomenna käydä vanhat lautavarastot läpi, jos löytäisi sitä vanhaa ja harmaantunutta sieltä vielä. Ja ellei, niin tuollaisia on kuitenkin saatava!

Tuo meidän hylly on pojanpojan vanhasta sängystä,sitä kierrätystä.

Tää viestiketju on mainio! En ole ennen lukenutkaan. Omat viljelykset tuntuu vielä suht koht maltillisilta, kun tätä ketjua lukee.

Meillä on ihan turha yrittää kasvattaa mitään sisällä.

Nimittäin kissamme ovat myös puutarhureita.

Esimerkiksi viinisuolaheinä meni parempiin suihin yhdessä yössä (siis sellainen iso tuhjo, joita marketeissa myydään)

Olenkin kasvattanut kasvihuoneessa ja nyt mietin, miten ihmeessä ja mihin saan mahtumaan kaikki perennantaimet.

En ole vielä edes karaissut niitä.

Mutta on se niin veikeä huomata, että taas itää! :smiley: