Lisävalaistus

Vähän googlailin, Osran Floraset HQL-R 80w lamppuja saa ainankin ebayst 50-60€/kpl että hintaa on. EU :poop: kökkö on tainnut kieltää elohopealamput ns yleisesti. Voihan noista ottaa pois kuristimen ja vaihtaa led kukkalampun tilalle… Sitä en ole googlallu mitä väri ym spektrejä ym… on missäkin lampussa, että kasvit viihtys…… ai nii :shushing_face: Eikö suomessakin ole jokin foorumi tms, missä on keskusteltu hampun kasvatuksesta, niillä luulisi olevan tietoa, pimeessä kasvatuksesta :joy:

Lampun kiinnikkeitä tilasin 2 kpl,
Strönsö kasvilamppu 4€ Rustasta jo keväällä, toisenkin ostin sieltä, ajastimella toimii.

Takana on kadulle hämäyksenä aurinkovalo Kiinan lamppu kirppikselta 2€. Palaa aurinkoisen päivän jälkeen aikansa.

Minä kun hurskastelen etten Kiinan tuotteita tilaile. Kirppikselta ja Rustasta ym ihan samoja😇

Kaksi pitkää ledvaloa, toinen korkeammalla pitkille kasveille kypsyttelee chilejä. 3 viikkoa riittää.

7 tykkäystä

Ny tuo kyyhäelmä on jotenkin viritetty.

5 tykkäystä

Onpa komea peikko💚

1 tykkäys

Mitä mieltä olette, voisiko tällaiseen ikean Hektar-valaisimeen laittaa kasvilampun? Pitääkö sen olla ihan kiinni kasveissa, vai riittääkö 1-2 metrin etäisyys? Millainen polttimo kannattaisi ostaa?

Minun kasvivalot on ainakin pari metriä ylhäällä.

1 tykkäys

Miullä on n.50cm päässä kasveista. Joutuu kyllä välillä vaihtamaan kasvien paikkaa.

3 tykkäystä

Minulla on saman tapainen Jyskin valaisin, missä on semmonen päivänvalolamppu. Se on ehkä noin puolen metrin päässä lähimmästä kasvista. Hankin sen alunperin valaisemaan sitruunapuuta, jonka sain sitten tapettua yksi kevät. Se puu kukkikin keskellä talvea sen lampun alla.

2 tykkäystä

Siksi minulla on niin korkealla, koska amppelissa on posliinikukat ja saa niitä valoa.

Yön kuningatar kaktuksien yläpuolella n. 30cm

1 tykkäys

Viritin nyt tällaisen kasvivalon tuohon pöydän sivulle. Ikkuna on etelään, valo tulee ikään kuin länsisuunnasta.
Miten monta tuntia päivässä tätä pitäisi pitää päällä?

1 tykkäys

Miulla on ajastimella n.14h

Minulla on kolme tuollaista lamppua. Siitä yksi on punainen.

Tärkeää on, että valaimessa on hopeaa siellä sisällä.

Mulla kukille kasvivalo päällä päivät,sammutan ku mennään nukkumaan.
Ja pois päältä ku ei olla kotona yötä.

Aamulla pistän niihin valot ja illalla sammutan n.klo 19

Viileässä tilasasa valot muutaman tunnin päällä aamulla ja illalla.

Minulla on neljäs kierteinen punainen kasvilamppu.