Litsin hedelmä on noin saksanpähkinän kokoinen luumarja, joka muistuttaa etäisesti mansikkaa. Röpelöinen kuori on ohut, melko hauras. Raa’'an litsin hedelmät ovat vaaleanruskeita, kypsän punaruskeita . Hedelmäliha on läpikuultavan valkoinen.
Maultaan hedelmä on raikkaan hapan ja hivenen rypälemäinen. Keskellä oleva, mantelia muistuttava, sileäpintainen, ruskea kivi pitää poistaa ennen syömistä
litsi on hiukka hankala kasvatettava… monesti jo käynyt, että hyvin koko kesän kasvaneet taimet ovat syksyllä tai seuraavana talvena sanoneet ‘hasta la vista!’ … lisäksi kasvaa nopeasti itämis vaiheessa sen jälkeen kehittyminen on hidasta!
Oukkei… mulla on tuollainen säälittävä kasvilamppu tuossa mitä pidän päällä aina pidentääkseni “päivää” parilla tunnilla kasveille riittäväksi, joten toivon että litsi saa siitä tarpeeksi valoa.
Nyt vaan taitaa tuo ilmankosteus olla liian alhainen, että pitäisi vissiin jonkunlainen pussitsydeemi tuohon päälle kyhätä. Ruskettaa edelleen lehtiään :s
Tämmönen minun mahtava litsi on, istutettu viime vuoden tammikuussa. Olihan siinä lehtiäkin, mutta ei kauan tunnu pysyvän, nythän tuo näköjään alkaa uutta kasvua tekemään
Tykkään syödä litsiä, muttei ole tullut mieleen kasvattaa. Saako niistä hedelmää Suomen oloissa? Muuten en viitsisi, kun tilaakin on vähän. Innolla seuraan kuinka teidän käy. =D
Minun litsit sitten homehtui mullassa . Annoin kuivua muistaakseni vain vuorokauden tai pari mutta ei tainnut olla tarpeeksi. Pitääpä ostaa lisää ja antaa kuivua paremmin…
Viikon verran suunnilleen ne oli kuivumassa. Tiijä sitte oisko pitäny olla kauemmin, mut eipähän ne palijoa maksa jos eka kokeilu mennee vituralleen.
Tykkäjäsitkö lihan mausta ?