Kukahan hän on?
Kiiltoliisukka, muitakin nimiä löytynee.
Minä olen nimittänyt häntä aina vain Liisukaksi. Helppo ja kiitollinen huonekasvi.
Tuolle kasville käytetään usein myös nimiä liisankukka, marraskuun kynttilä ja kotikoivu.
Kiitokset! Hassua, että tuo kasvi oli minulle varsin tuttu ja toisaalta tiesin, että liisankukkia on olemassa. Minun lienee PLECTRANTHUS VERTICILLATUS, eikö se ole tuo kiiltävälehtinen malli.
Marraskuun kynttilässä on nukkaiset lehdet, juuri tuon lehtien kiiltävyyden vuoksi kuvittelen nimen olevan kiiltoliisukka. Kiva ja helppo kasvi.
Mikähän tämä on? Tätä en saanut autoon sopimaan, joten otin pari pistokasta. Miten juurrutetaan? Veteenkö vai multaan?
Olisko lyyraviikuna?
Voisitko laittaa toisen veteen ja toisen multaan ja katsoa kumpi on nopeampi!
Näyttäis lyyraviikunalta, laita suoraan multaan, tulee aika nopsaan juuret. Pistä vielä pussi päähän, että on lämmin
Kuukkeloin hieman ja lyyraviikuna se on, kiitos teille taas! Kokeilenkin tosiaan, että laitan toisen multaan ja toisen veteen.
Sain lahjaksi kyläillessäni ilmeisesti Citymarketista ostetun "kausikukan", jolle ei ole minkäänlaista nimeä. Se on kuitenkin minun silmääni miellyttävä kasvi, joten jos saan sille lajimääritelmän ja sitä kautta vähän hoito-ohjeita kaiveltua, niin ajattelin yrittää sen hengissä pitämistä kukinnan jälkeenkin. Kasvutapa on hyvin samanlainen kuin esimerkiksi jasmiinilla, kukinnot vain ovat erilaiset. Tuoksu on mahtava.
Olisko tuo ixora? Ensin ajattelin viisikkiä, mutta kun on vain neljä terälehteä kukassa niin ei täsmää.
Tarkennus ixora coccinea, tähtikukka.
Ixora coccinea tuli minunkin mieleeni,mutta tuoksuuko se ?
Aivan kuin Mirabiliksen lehdet mutta kukka ei täsmään,tuoksu kyllä
Taitaa olla Bouvardia longiflora
Taitaa jahoolii olla oikeassa. En ollut ennen tuollaisesta kuullutkaan, mutta “guugletin” kuvia. Onkohan tuolle Bouvardialle jotain suomenkielistä nimeä?
Morsiustähti?
Tuoksumorsiustähti
No sehän se! Kiitos.
Mikähän oli tämän kasvin nimi tietäiskö joku sille nimen,kiitos jo etukäteen jos joku tunnistaa.