Löytyisikö huonekasville nimeä?

Tämmöinen amppeli minulla on, mutta nimeaä vailla... Tunnistaako kukaan?

Näyttäisi pennimuorilta, en ole aivan varma, mutta minulla on ollut samanoloinen ja näköinen ja se oli pennimuori.

Pennimuorille näyttäisi miunkin silmään tuosta kuvasta, mutta onko sillä lehdet vastakkain vai miten? Siinähän on paras vihje tuommosten lajien tunnistukseen. lehtien muoto ja asettuminen.

Kannattaa muorinkukkien kanssa aina vähän googlailla vaikka ihan pelkkä peperomia hakusananaan.. niitä on musta jotenkin niin paljon.

Samaa mieltä olen minäkin, että pennimuori, Peperomia rotundifolia se on.Itse tuota kyselin kerran ja sain juuri tuon nimen sille. Eka kerran laitan viestin tälle uudelle, mutta tylsälle palstalle. En millään tahdo löytää mitään, kyllä vanha oli parempi kuin tämä uusi ja sekava . Ehkä tähänkin ajan mittaan oppii,tai sitten ei ;(

Kiitoksia. Joksikin muoriksi vähän itsekin epäilin. Joo, lehdet ovat vastakkain. Tässä vielä lähempää kuva.

Eikös tämä olekin lohikäärmepuu?

Tekeekö juuret ihan vedessä vai pitääkö suoraan multaan laittaa?

Kyllä on. Dracaena fragrans lattariltaan. Vedessä se noin lehtisenä ei pärjää hirveen kauaa, mutta minoon antanut tehdä aina pikkusen juurenalkuja ennen kun oon istuttanut multaan.

Mikähän lienee tämä valkoinen neilikoiden kanssa samassa purkissa.
On kukkinut jo pari kuukautta ja aina vain rehevöityy.
Kukkatertun halkaisia on n. 20.....25 mm.

Onkohan tuoksupielus. Jos tuoksu (tai HAJU..makuasia) on aika voimakas niin sitten se ainakin on.

Kiitos Uni. Kyllä melko voimakas ja mieluimmin tuoksu kuin haju.
Terveiset Joensuuhun. Sieltä me lähdimme maailmalle 52 vuotta sitten.

Mikä tämä on? Mahtaako olla jokin kissus? Lapussa luki vain että viherkasvimix. Tässä on kuitenkin vain yksi kasvi, mutta se onkin kyllä aika mix...

Lehtiä lähempää:

sanoisin että hellepuu eli huonesaari. Itsellä on ainakin kovasti saman näköinen

Myös tälläisiä:

Kiitos! Juuri se taitaa tämä minun uutukaiseni olla. Googletin Huonesaarni ja Radermachera sinica.

Kovin on saman näköinen.

Huonesaarnihan se on.

mikähän kukka tämä on?

lehti lähempää..

Liisankukka, Plectranthus , taitaa olla.

kiitos paljon.. nyt ei tarvi aivot solmussa miettiä naurua

Tietäisikö kukaan mikä kasvi tämä on?