Lukupiiri

Satoja kirjoja vuodessa! Luetko kirjan päivässä vai jopa useamman?

Omaelämänkertoja en ole koskaan lukenut. Nyt kuunneltuna mennyt jo monta. Tällä hetkellä menossa Kirsi Kunnas sateessa ja tuulessa. Tykkään.

Zarifa naisen taistelu Afganistanissa.
Kannattaa lukea tai kuunnella.
Olemme etuoikeutettuja.

Satu Rämön Hilduria luen parhaillaan. Eipä oo kummonen, luonto ja maisemat on hienosti kuvattu. Lapsenlapsen poikaystävä on sieltä kotosin, joten maa kiinnostaa senkin takia. 

Lainasin kirjastosta puutarhakirjan “Puutarhasi parhaaksi” Leena ja Heikki Luoto. Paras puutarhakirja jonka olen koskaan lukenut. Kahden biologin kirjoittama.
Toisen kirjan ostin. KASVIKUMPPANIT - Tuholaisten torjunta kumppanuuskasvien avulla, Leena ja Heikki Luoto.

Tovi sitten luin Anne Tylerin Hengitysharjoituksia. Olen tainnut kaikki häneltä suomennetut nyt lukea, mikä harmi.
Kävin SPR:n kirjavalikoimilla, lukemistoa ei enää paljoa jäljellä ollut, ehkä he eivät ota enää kirjoja vastaan ei tullut kysyttyä.

Yritän lukea Meri Valkaman Sinun Margot. En tykkää mutta koetan kyllä lukea loppuun asti. Kiinnostaa DDR aikojen kerronta. 

Nyt menossa Jenni Haukion: Sinun tähtesi täällä. Hän myös itse lukee.
Aluksi ajattelin, ettei jaksa kun pieninä annoksina, mutta kun on pari tuntia kuunnellut niin menee jo paremmin.
Jos yhdellä sanalla tähän asti kuunneltua arvioisi niin se olisi Isänmaallinen. Melkein liikuttuukin välillä.

Lisa jewell, joka askel jonka otat luin viimeksi, nyt Riikka Pulkkinen Lumo ja Satu Rämön Rosa&Björk meneillään. Tulee luettua vähemmän kun pitää tablettia tuijottaa. Sieltä löytää niin monenlaista ja sitten sitä jää koukkuun. 

Kuuntelin juuri loppuun tuon Jenni Haukion kirjan. 
Oli hieno teos.
Allekirjoitan kaikki hänen arvomaailmansa asiat vaikka sivistystasoni onkin ihan eri tasolla;)

Riikka Pulkkinen jäi kesken, en tykänny eikä se Rämön kirjakaan oo innostava mutta koetan kuitenkin lukea loppuun. Suomalaiset nykykirjailijat jää kyllä multa lukematta paitsi Sofi Oksanen.

Kevyttä kasälukemista:
Eleonore Helmgren: Viimeinen kesä
Jenny Colgan: Suolaisten tuulten saari ja Vuorovetten ranta.

Tuhat ja yksi yötä. Yksissä kansissa kolme osaa, jokaisessa yli 350 sivua.
Joulupukki toi sen silloisille lapsille, nykyisille aikuisille. Onneksi ei silloin luettu, ei mikään lasten satukirja. 

Kuuntelin juuri loppuun: Irlantilainen maalaislääkäri. Aivan ihana.
Ensimmäinen osa.
Vähän niin kun kaikenkarvaiset ystäväni.

Olen muutaman tunnin kuunnellut Antti Järven kirjaa Minne katosi Antti järvi.
Hyvin kirjoitettua historiaa. Miehille varmaan hyvä lahjakirja. Tieto Finladia voittaja.

Aloitin lukemaan kirjaa Onneksi äitini kuoli, kirjoittanut Jennette McCurdy. Jäi kesken, en tykännyt vaikka sitä oltiin kehuttu. Muutakin olen kyllä lukenut mutta ei mitään ihmeempää. 
Täytyy laittaa kirjatilaus kirjastoon että on jouluna lukemista.

Tällaista olen lukenut, edellisestä kirjasta on pitkä aika.

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Eilen lopetin kirjan Mehiläishoitajan salaisuus. Tykkäsin.
Tänään aloitin kolmannen osan Helen Fieldsin dekkareista. Täydellinen kuolema.

Minulla on useita leivontakirjaa ja uudemmat on Kakkukirja ja Juhlan tuntua. 
Kakkukirjassa näyttää, että ammattilainen on kyseessä, mutta toisessa kirjassa ei.

Luin pitkästä aikaa hyvän kirjan, Liisa Seppäsen Aika velikulta, Hannes Hynösestä. Oli oikein mielenkiintoinen kirja. Suomen historiasta nykypäivään.
Olen myös lukenut pari dekkarin tapaista kuten Minna Lindgrenin Kuolema Ehtoolehdossa, en tykännyt. Ja toinen Eppu Nuotion Leinikkimekko, joka ei sekään mielestäni kaksinen ollut.