Hitsi miten hieno ![]()
Todella hieno Kurppa sinun hiutaleesi. Milloin olet kylvänyt siemenet.
Lunttasin kylvökeskustelusta.
8.1
No aikaisin olet kyllä kylvänyt. Mikä tai missä on sellainen ”kylvökeskustelu”? Sekin olis mielenkiintoista luettavaa.
Kesäq, se on alueella “Kylvöohjeet-2 ketjussa “2025 kylvöt ja pistokaslisäykset”.
Mulla tammikuun 7. lämpömaton päällä kuudesta Bacopa ‘Snowtopia White’ siemenpallurasta yksi iti. Siementen itävyyttä luvattiin 7/2029 tasolla 90%. Hieman tosin ihmetytti kylvöohje: kylvä sentin syvyyteen. Mennään tällä yhdellä. Muistelen, että mulla on ollut ennenkin vaikeuksia näiden kanssa. Joskus itäneet pikkutaimet ovat nuupahtaneet yksitellen..
Mie olen kylvänyt pintaan.
No, tätä mäkin muistelin, että pintakylvöllä oon joskus viisi-kuusi vuotta sitten näitä kylvänyt. No, kaivoin itämättömien mullat, eikä sieltä syvemmältä vielä viiden(kään) viikon jälkeen mitään ollut nousemassa. Multa meni jo kierrätykseen.
Muistaakseni viime vuonna yhdestä pilleristä tuli monta tainta. Harmi että siulla epäonnistui.
Mä idätin noi Snowtopia Whiteyt ensin rasiassa märän suodatinpaperin päällä, itivät siinä hyvin. Tosin itujen siirto multaan oli sitten suurennuslasi/pinsettihommaa.
Tervetuloa Pasi joukkoomme, toivottavasti kuullaan sinusta useamminkin, ja siitä mitä kaikkea kasvatat ![]()
Hei Pasi, kiva kun löysit tänne. Tervetuloa ![]()
![]()
Nelisenkymmentä tainta kasvamassa. Suurin osa talvetetusta taimesta otetuista pistokkaista, osa taimen juurelta nousseista siementaimista.
Kukassa jo ![]()
Pistokkaista lisätyt kukkii melko heti kun ovat juurtuneet.